Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šílenství okolo elektromobilů je iracionální, říká šéf BMW. Odhalil, co se opravdu stane
17.10.2018 | Mirek Mazal
Palcové titulky novin pravidelně naznačují, že elektromobily ovládnou svět během několika let. Šéf vývoje BMW ale vidí docela jinou budoucnost.
Na první pohled se může zdát, že celý automobilový průmysl souhlasí s elektrifikací a vývoj se neodvratně ubírá směrem k elektromobilům jako k jedinému možnému řešení osobní dopravy. Ne všichni manažeři tomu ale mlčky přihlížejí bez touhy vyslovit vlastní názor. Šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich se o ten svůj podělil s novináři a pozornost si zaslouží už proto, že s davem zdaleka nekráčí.
Fröhlich promluvil hlavně o tom, co čekat během dalších dekád a zarputilou komunitu příznivců elektrických aut asi nepotěší. Říká, že současné šílenství okolo elektrických aut je iracionální a dodal, že je scestné předpokládat přijímání elektřiny všemi trhy současně. I proto bude její nástup mnohem pomalejší, než se traduje.
Podle manažera mnichovské automobilky bude i v roce 2030 nanejvýš 30 procent BMW poháněno s pomocí elektrického motoru. „Pokud vezmete do úvahy, že z těchto 30 procent bude polovina plug-in hybridů, pak mám 85 procent svého portfolia pro rok 2030 pořád se spalovacími motory,“ uvedl Fröhlich.
Pochopitelně, v Evropě může být situace jiná, BMW je ale globální automobilka a svět není jen Evropa. „Svět - Rusko, Austrálie, velká část světa - bude mít spalovací motory ještě hodně dlouho,” říká Fröhlich. A stejně tak neposílá do důchodu diesely, které jsou dnes podle něj ve vůbec nejlepší formě, v jaké kdy byly. Jenže ani dobře postavené pohonné ústrojí nebrání politikům EU vést válku proti všem vznětovým motorům.
Fröhlich o správnosti honu na všechny naftové motory pochybuje. „Máme v Evropě spirálu, kde každý politik vidí pouze jedno řešení - zničit diesely. Z hlediska oxidu uhličitého a pohledu zákazníka je moderní motorová nafta velmi dobrým řešením. Zvláště pro těžké a vysoce výkonné vozy,“ vysvětluje.
Jinými slovy, žádnou revoluci v dohledné době nečekejme. Automobilky zaměstnávají armády lidí, aby viděly dále než my, popř. si budoucnost značně ovlivňovanou zákonnými požadavky samy nalajnovaly. Pokud tedy dnes BMW říká, že v roce 2030 bude vyrábět 85 procent aut se spalovacím motorem a 70 procent jen s ním, je velmi nepravděpodobné, že by realita byla zásadně odlišná. Jak nakonec Fröhlich dodává, automobilka má už teď pro roky 2025 až 2035 koupené zásoby lithia a kobaltu - v tomto světě se máloco děje nahodile, třebaže některé události očekávaný běh věcí pochopitelně dokáží narušit...
Klaus Fröhlich z nejvyšší pozice oddělení vývoje BMW nastínil realistický pohled na zavádění elektromobilů do provozu
Vzhledem ke snahám BMW na tomto poli si svojí upřímnost možná bude muset obhájit před nejvyšším vedením
Zdroj: Go Auto
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda