Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia RS končí, zabila ji absence manuální převodovky
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to oficiální, další malé RS nebude. Ať Škoda říká cokoliv, za nezájmem o něj stojí hlavně DSG. Vysoká cena je i jeho přímým důsledkem.
Frank Welsch, šéf vývoje Škodovky, ve Frankfurtu uvedl, že s příští generací Fabie skončí verze RS. „Popravdě řečeno, lidem se RS líbí, ale nekupují ho. Jeho cena je totiž oproti standardní Fabii příliš vysoká,” komentuje situaci Welsch. „Vzhledové balíčky, jako např. Monte Carlo, nebo větší kola však na odbyt jdou. Soustřeďujeme se na prodávání aut, ne jen jejich ukazování, takže se budeme ubírat tímto směrem,” dodal.
Vysoká cena Fabie RS je faktem, má ale své důvody, které nelze svést jen na technické nezbytnosti sportovní verze. Při současné základní ceně RS, která činí bezmála 505 tisíc korun, je povinný dvouspojkový automat DSG obrovským luxusem. Sedmistupňové ústrojí stojí na příplatcích v jiných modelech 50 nebo i více tisíc Kč, to dělá v tomto případě okolo 10 procent z ceny vozu. A jak byste se tvářili na cenu Fabie RS, kdyby stála 450 tisíc? To by nabídku posouvalo do citelně jiných sfér.
Nejde navíc jen o cenu, ve třídě sportovních mini není automat zrovna žádaným zbožím. Tento má svou vlastní hlavu, nedopřeje vám plnou kontrolu nad vozem, což jsou věci, které dokonale odradí většinu zapálených řidičů. Petrolheadi všeho druhu do showroomu Škody vůbec kdy zabloudí, když jinde za menší peníze dostanou kapesní raketu s manuální převodovkou a třemi pedály.
Nesmyslnou cenu Fabie RS dnes podtrhuje sesterská Octavia III RS, která je o dost silnější, rychlejší, praktičtější a stojí v základu 620 tisíc korun. To oproti půlmilionu, který Škoda chce za Fabii RS, takový rozdíl není, zejména vezmeme-li v potaz, že větší RS není „rasista” a mezi zákazníky si nevybírá - převodovku si můžete zvolit dle vlastního gusta. Ostatně, třeba právě do Octavie RS je automat k mání za příplatek přesně 50 tisíc Kč, a to je starší a pomalejší šestitupňové ústrojí - připadala by vám nabídka vozu ještě tak zajímavá, kdyby začínala na 670 tisících? Zřejmě ne, a to je procentuelní rozdíl oproti případné diferenci u Fabie RS citelně menší...
Stěžovat si na nezájem zákazníků tak Škodovka může jak chce, pravdou však je, že si za něj může sama. Absence DSG ve Fabii RS snížila její cenu nejméně o 10%, což by její šance zvýšilo. Začali by se o ni také více zajímat ti, kteří k příjemnému svezení potřebují trojici pedálů. Za špatným odbytem zkrátka nestojí zákazníci, ale plánování Škodovky, které se zjevně netrefilo do jejich preferencí, popř. koncern VW, který ji jiné řešení nedovolil zvolit.
Oprostíme-li se od blížícího se konce éry nejmenšího eReSa, sluší se zopakovat, že Škoda Fabia jako taková dorazí podle očekávání příští rok. Welsch o nástupci řekl:„Velikost se příliš nezmění, vůz jen bude trochu širší a nižší a dostane úplně nový design. Zůstane kompaktním hatchbackem.” I to bylo ostatně očekáváno, existence Rapidu, zvláště pak Spaceback, mnoho prostoru k růstu Fabii nedává.
Oproti původním spekulacím nová Fabia nebude stát na upravené platformě MQB, kterou nyní používá VW Golf. „Fabia dostane nejnovější technologie pro úspornou jízdu, ale nebude stát na platformě MQB. Ta bude nyní upravena pro použití v autech velikosti Passatu a až poté pro auta velikosti Pola, což do příchodu příští Fabie rozhodně nestihneme,” upřesnil Welsch.
A mimochodem, doktor Welsch také řekl, že Fabii RS škodovka teoreticky ještě někdy v budoucnu postavit může, automobilka ale musí cítit silný zájem zákazníků. My jej cítíme i dnes, jen zkrátka ne o takové RS, které Škoda nabídla před pár lety. Udělejte prosím jednoduché, lehké, z podstaty levné a žádné zákazníky neodmítající RS a úspěch se dostaví. Ostatně, větší Octavia RS si podle informací Škody vede už měsíc po uvedení na trh velmi dobře, tak proč by nebylo možné její úspěch zopakovat o třídu níže? Nakonec stačí použít prakticky stejný recept...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, , máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Právě DSG podle nás stojí za vysokou cenou Fabie RS, tím pádem i za jejím nevalným úspěchem - spojuje nárůst ceny s ignorací v tomto případě podstatné části klientely
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda