Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia RS nebodovala ani v klání o nejlepší ostrý hatchback do 150 tisíc Kč
9.7.2019 | Petr Prokopec
Jako nové auto u zákazníků propadla, jako relativně dostupný ojetina by si mohla vést lépe. Jenže nevede, ze souboje s Mini Cooperem S a Cliem 182 Trophy vítězně nevyšla.
Kde jsme včera skončili, tam dnes můžeme navázat. Britové usedli za volant faceliftované Škody Fabia a příliš nadšení nepěli. Mladoboleslavské pětidvířko sice stále má své silné stránky, nicméně stále více je patrný jeho vyšší věk, a to zejména ve chvíli, kdy se podíváte na cenu cenu. Výbava Monte Carlo se všemi příplatky totiž může váš účet navýšit až na takovou úroveň, že budete moci přemýšlet o Fordu Fiesta ST. Hatchback modrého oválu vám přitom nabídne více stylu, více výkonu i více zábavy za volantem.
Ovšem, zdaleka ne každý si může dovolit malé auto za více než půl milionu korun. Britové proto srovnali také ojeté ostré hatchbacky, jejichž cena nepřevyšuje 5 tisíc liber, tedy asi 150 tisíc Kč. Fabia mezi nimi nechybí, nicméně jelikož třetí generace nikdy nebyla k dispozici ve verzi RS, je logické, že mluvit budeme o generaci druhé. Tedy o voze, který dokáže oslovit spíše motorem s výjimečnou kombinací turba a kompresoru než čímkoli jiným.
U nás je částka 150 tisíc spíše tou minimální než typickou, který za takový vůz můžete dát, větší výběr je okolo sumy 180 tisíc korun. I to jsou ale zdánlivě solidní peníze za 180koňový hot hatch s rychlým automatem DSG, jenže už omezená nabídka ojetých kusů něco naznačuje. Tohle auto platilo jako nové za nechtěné a nepříliš žádoucím zůstává i asi za třetinu své původní ceny.
Slavná Vicky Butler-Henderson, která se o srovnání postarala, říká, že je to právě netradiční pohonné ústrojí, které zájem zákazníků omezuje. Může být zdrojem celé řady technických potíží, zejména pak rané exempláře s motorem označeným kódem CAVE jsou náchylné k úniku oleje či problémům s písty. Na tyto závady dojela asi třetina vyrobených aut a oprava přitom není levná. Je proto třeba pátrat mezi exempláři s mladším datem výroby. Nicméně i tak bude dle Vicky Škoda spíše volbou z rozumu, nikoliv srdcovou záležitostí.
Možná překvapivě je podobně hodnocené také Mini Cooper S. Jakkoliv za jeho výrobou stojí BMW, které se postarala o relativně kvalitní výrobu (na britské poměry), také v tomto případě je hlavní slabinou pohonná jednotka. Turbem přeplňovaná jedna-šestka nepatří mezi nejspolehlivější agregáty svého druhu, pozor byste si měli dát i na setrvačník či brzdové kotouče. Zejména v případě setrvačníku je pak oprava velmi drahá.
Jsme ve finále, a to u Renaultu Clio 182 Trophy, jehož koupi doporučuje Vicky ze všeho nejvíce navzdory tomu, že pověst francouzských aut dává velký prostor ke skepsi. Tohle je ale limitovaná verzi, která vznikla v 500 kusech a jenž se pyšnila tlumiči Sachs. Ty zlepšovaly jízdní chování z úžasného na jedinečné, momentálně však také mohou být zdrojem vašeho nemalého bolehlavu. Snadno je totiž může obalit koroze, což logicky vede k nutnosti vyhledání ne zrovna levné náhrady.
Navíc je třeba dodat fakt, že zatímco Škody Fabia RS se majitelé právě kvůli zmiňovaným častým problémům zbavovali a nemá tedy dobrou pověst, Clio Trophy platí za sběratelský kousek. Snadno se vám tak může stát, že ve vaší garáži dozná zhodnocení, a to přesto, že si za jeho volantem budete užívat každý kilometr. To se vám ve zbylých autech nestane a ve Fabii RS obzvláště ne, proto ani v klání levných ojetých hot hatchů nezabodovala.
Vicky Butler-Henderson rozhodovala mezi ojetými hot hatchi. Škodu Fabia RS a Mini Cooper S nakonec označila jako volbu z rozumu, zatímco Renault Clio 182 Trophy je srdcovou záležitostí. A právě ten nakonec moderátorka Fifth Gearu propadla nejvíce
Zdroj: Fifth Gear@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 22 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry