Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia zklamala v britském testu, rázem hřeší na to, čím po léta bodovala
8.7.2019 | Petr Prokopec
Škoda si během uplynulých dekád získala srdce Britů kombinací nemalé praktičnosti s atraktivními cenami. Teď jsou k jejím vozům rázem kritičtější, začaly být příliš drahé.
Po představení nových modelů Scala a Kamiq by se mohlo zdát, že Škoda Fabia je tu již jen do počtu. Minimálně pak při pohledu na oficiální nabídku, kde sice najdeme čtyři úrovně výbavy, s nimiž lze spárovat pětidvířko i kombík, ovšem pouze dvě motorizace. Tedy dle aktuálního ceníku, ve kterém trůní pouze tříválce 1,0 MPI (44 kW/60 koní) a 1,0 TSI (70 kW/95 koní). V konfigurátoru pak sice je možné zaškrtnout i druhý zmíněný agregát naladěný také na 81 kW/110 koní, s nimiž je navíc spárován šestistupňový manuál místo pětistupňového, tím ale nabídka definitivně končí. Na automaty či pohon všech kol se tu tedy již nehraje ani za příplatek.
Ve světle těchto restrikcí je překvapivé, že Fabia se prodejně drží prakticky na stejné úrovni, jako tomu bylo v předchozích čtyřech letech. Je však otázkou, jak dlouho jí vydrží pára. Na trh totiž začíná proudit stále více nových malých hatchbacků, mezi něž patří třeba Peugeot 208. Kromě toho musí Škoda soupeřit i s koncernovými sourozenci v podobě Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza, jenž jsou modernějšími vozy na vyspělejších platformách. O srdce zákazníka se tedy uchází velké množství aut, vítězem přitom může být jen jeden. A jak zjistili Britové, Škoda v tomto klání začíná tahat za stále kratší konec provazu. Zvláště když se již nemůže opřít o tradiční výhodu.
Jak asi již tušíte, řeč je o ceně. Ginny Buckley z magazínu Carbuyer totiž ve své recenzi zmínila, že Fabia ve výbavě Monte Carlo startuje na nemalých 17 460 GBP (497 100 Kč). A pokud zapátráte v příplatkové výbavě, dostanete se dokonce až za 19 tisíc liber (541 tisíc korun). To je opravdu nemalá částka na auto, které sice prošlo loni faceliftem, ovšem aktuálně má na krku již pět let. Uvnitř se totiž jeho stáří již začíná nepříjemně projevovat. A skutečnost, že k mání je již jen s benzinovými tříválci, Škodě Fabia taktéž nepomáhá - diesely i čtyřválce jsou fuč.
Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby mladoboleslavská automobilka zakrátko vyrukovala s různými pobídkami či speciálními modely, které nabídnou více muziky za méně peněz. Nicméně i poté, bude mít Fabia zjevně již daleko tužší život než dosud. Zvláště v oné Británii, kde se Monte Carlo se všemi příplatky již začíná blížit základnímu Fordu Fiesta ST. Ten má sice pod kapotou taktéž tříválec, nicméně s dvojnásobným výkonem.
Aby toho nebylo málo, Ginny Buckley dodává, že na danou cenu jsou plasty v kabině až příliš laciné. V zavazadelníku nelze po sklopení zadních sedadel počítat s plochou podlahou, zadní dveře pak mají malý úhel otevření a doprostřed zadní lavice lze usadit jen dítě, a to navíc ještě za trest. S motorem pak sice zvládnete předjet pomalejší dopravu a řízení lze s přimhouřeným okem považovat za komunikativní, ovšem již zmiňovaná Fiesta ST vám nabízí působivější dynamiku, a to za skoro stejné peníze.
Smysl tedy v Británii dávají jen nižší úrovně výbavy, které by navíc neměly být párovány s atmosférickou jednotkou. Nicméně i v takové chvíli má Fabia stále své nedostatky, stejně jako pozitiva, mezi něž spadá třeba prostor nad hlavou či doplňky Simply Clever. Musíte tedy jednoduše mít alespoň trochu iracionální slabost pro Škody, abyste jí na stále členitějším trhu dali přednost. A to není zrovna to, na čem by česká automobilka dosud stavěla svůj úspěch.
Škoda Fabia přestává stačit konkurenci na trhu, na své stáří, kvalitu plastů a velikost motorů začíná být příliš drahá
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před hodinou - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 2 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 4 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 5 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan