Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Fabia zklamala v britském testu, rázem hřeší na to, čím po léta bodovala
8.7.2019 | Petr Prokopec
Škoda si během uplynulých dekád získala srdce Britů kombinací nemalé praktičnosti s atraktivními cenami. Teď jsou k jejím vozům rázem kritičtější, začaly být příliš drahé.
Po představení nových modelů Scala a Kamiq by se mohlo zdát, že Škoda Fabia je tu již jen do počtu. Minimálně pak při pohledu na oficiální nabídku, kde sice najdeme čtyři úrovně výbavy, s nimiž lze spárovat pětidvířko i kombík, ovšem pouze dvě motorizace. Tedy dle aktuálního ceníku, ve kterém trůní pouze tříválce 1,0 MPI (44 kW/60 koní) a 1,0 TSI (70 kW/95 koní). V konfigurátoru pak sice je možné zaškrtnout i druhý zmíněný agregát naladěný také na 81 kW/110 koní, s nimiž je navíc spárován šestistupňový manuál místo pětistupňového, tím ale nabídka definitivně končí. Na automaty či pohon všech kol se tu tedy již nehraje ani za příplatek.
Ve světle těchto restrikcí je překvapivé, že Fabia se prodejně drží prakticky na stejné úrovni, jako tomu bylo v předchozích čtyřech letech. Je však otázkou, jak dlouho jí vydrží pára. Na trh totiž začíná proudit stále více nových malých hatchbacků, mezi něž patří třeba Peugeot 208. Kromě toho musí Škoda soupeřit i s koncernovými sourozenci v podobě Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza, jenž jsou modernějšími vozy na vyspělejších platformách. O srdce zákazníka se tedy uchází velké množství aut, vítězem přitom může být jen jeden. A jak zjistili Britové, Škoda v tomto klání začíná tahat za stále kratší konec provazu. Zvláště když se již nemůže opřít o tradiční výhodu.
Jak asi již tušíte, řeč je o ceně. Ginny Buckley z magazínu Carbuyer totiž ve své recenzi zmínila, že Fabia ve výbavě Monte Carlo startuje na nemalých 17 460 GBP (497 100 Kč). A pokud zapátráte v příplatkové výbavě, dostanete se dokonce až za 19 tisíc liber (541 tisíc korun). To je opravdu nemalá částka na auto, které sice prošlo loni faceliftem, ovšem aktuálně má na krku již pět let. Uvnitř se totiž jeho stáří již začíná nepříjemně projevovat. A skutečnost, že k mání je již jen s benzinovými tříválci, Škodě Fabia taktéž nepomáhá - diesely i čtyřválce jsou fuč.
Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby mladoboleslavská automobilka zakrátko vyrukovala s různými pobídkami či speciálními modely, které nabídnou více muziky za méně peněz. Nicméně i poté, bude mít Fabia zjevně již daleko tužší život než dosud. Zvláště v oné Británii, kde se Monte Carlo se všemi příplatky již začíná blížit základnímu Fordu Fiesta ST. Ten má sice pod kapotou taktéž tříválec, nicméně s dvojnásobným výkonem.
Aby toho nebylo málo, Ginny Buckley dodává, že na danou cenu jsou plasty v kabině až příliš laciné. V zavazadelníku nelze po sklopení zadních sedadel počítat s plochou podlahou, zadní dveře pak mají malý úhel otevření a doprostřed zadní lavice lze usadit jen dítě, a to navíc ještě za trest. S motorem pak sice zvládnete předjet pomalejší dopravu a řízení lze s přimhouřeným okem považovat za komunikativní, ovšem již zmiňovaná Fiesta ST vám nabízí působivější dynamiku, a to za skoro stejné peníze.
Smysl tedy v Británii dávají jen nižší úrovně výbavy, které by navíc neměly být párovány s atmosférickou jednotkou. Nicméně i v takové chvíli má Fabia stále své nedostatky, stejně jako pozitiva, mezi něž spadá třeba prostor nad hlavou či doplňky Simply Clever. Musíte tedy jednoduše mít alespoň trochu iracionální slabost pro Škody, abyste jí na stále členitějším trhu dali přednost. A to není zrovna to, na čem by česká automobilka dosud stavěla svůj úspěch.
Škoda Fabia přestává stačit konkurenci na trhu, na své stáří, kvalitu plastů a velikost motorů začíná být příliš drahá
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva