Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda je v pasti. U nás nemůže nabídnout některé nové modely, ač by sama chtěla
22.3.2018 | Petr Prokopec
Česká automobilka chystá pro další léta velkou expanzi. Ta se nám ale z jisté části vyhne, i když si sama firma přeje opak. Proč je to tak?
Stejně jako i negativní reklama zůstává pořád reklamou, pak je i příjemný problém stále problémem. Ač je tedy Škoda na jedné straně v záviděníhodné situaci, neboť poptávka po jejích vozech soustavně narůstá, značka musí zároveň na druhé straně řešit nedostačující výrobní kapacitu. Problém je to pak především v kontextu s firemní strategií, během které bychom se do dvou let měli dočkat hned neuvěřitelných 19 novinek.
Je samozřejmě třeba dodat, že Škoda díky tomu nebude nabízet více než dvacet různých modelových řad. Pod oním označením „novinky“ jsou totiž zahrnuty i facelifty či nové verze stávajících modelů. Nicméně i tak se dočkáme i zcela nových aut, tedy vlastně nedočkáme. Budeme se zatím jen dívat, jak je Škoda uvádí na jiné trhy.
V návaznosti na náš předchozí článek zaměřený na mladoboleslavskou značku jste nejspíše již pochopili, že Evropa s onou expanzí až tak moc spojená není. Škoda zkrátka na Starém kontinentu již nemá kde vyrábět a dokud tuto situaci nevyřeší, novinky zkrátka nebudou.
Přiznal to šéf firmy Bernhard Maier s tím, že v Číně má Škoda volnější pole působnosti. Ještě letos se tak čínští měli dočkat dvou nových SUV, přičemž to první se ukáže již příští měsíc na autosalonu v Pekingu. Automobilka jej zatím interně označuje jako Model Q, nicméně velmi pravděpodobně jde o Kamiq, který nám odhalily snímky špionážních fotografů.
S ohledem na nepříliš oslňující design přitom u tohoto vozu nejspíše nebude vadit, že nebude k mání v Evropě, což ostatně zřejmě ani neměla v úmyslu. „Jelikož novinka cenově zamíří pod Karoq, znamená to, že se v Číně dostaneme na takovou hladinu, na jakou bychom nemohli v Evropě ani pomyslet,“ uvedl prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey. Dle něj přitom Kamiq takto bude moci operovat ve spodní části trhu, kde sice nebude generovat obří marži, velké prodeje jsou ale očekávány.
Šéf automobilky Bernhard Maier přitom uvedl, že právě kvůli správnému nacenění nedostane Kamiq do vínku jakoukoliv formu elektrifikace. S tou by ale již mohla (a velmi pravděpodobně také bude) spojena druhá novinka, a sice Kodiaq GT. Maier říká, že by tento model „velmi rád nabídl také v Evropě”, v tuto chvíli to ale kvůli výrobním kapacitám jednoduše není možné. Do budoucna se může stát mnohé, zvláště pokud by skutečně došlo na stavbu nové továrny nebo přesun části výroby do Německa, hudba nejbližších měsíců a let to ale není.
Vraťme se ale ještě jednou k plánům značky. Ty mají spojitost právě s čínským trhem a oněmi SUV, jenž mají takřka zdvojnásobit prodeje značky z loňských 325 tisíc aut na 600 tisíc vozů v roce 2020. Stejně jako v případě mnohé konkurence je už léta Čína pro Škodu tím nejdůležitějším trhem a její náskok před ostatními se tímto má ještě zvýraznit.
Celý růst se přitom odehrává pod taktovkou nové strategie, dle níž by značka měla v roce 2025 prodávat na dva miliony aut ročně. Vůči loňskému roku to představuje nárůst o 800 tisíc aut, velká porce z toho ale připadne na zmiňovanou Čínu. Mimo to Škoda počítá s více než desítkou nových trhů, onen plán tedy vlastně není až tak nereálný...
Škoda Kamiq zůstane vyhrazena pouze čínskému trhu, Evropu by nejspíše rozporuplným vzhledem či dvacet let starou architekturou příliš nenadchla
Koncept Vision E nebyl vyloženě přeodbrazem Kodiaqu GT, základní tvary s ním ale z podstaty bude sdílet
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda