Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda je v suchu, Bugatti a Bentley též. VW neprodá žádnou značku
10.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud to bude kvůli kauze Dieselgate nutné, má koncern VW podle Hanse Dietera Pötsche mnoho možností. Prodej značek mezi ně ale nespadá.
Od chvíle, kdy kauza Dieselgate pozměnila celý automobilový svět, uplynulo již takřka třináct měsíců. Za tu dobu se koncern VW Group nejen nepoložil, naopak prodává více aut než loni. Studie organizace Transport & Environment navíc ukázala, že dieselové motory koncernu jsou čistější než u konkurence, byť té podvody nikdo neprokázal a její představitelé měli tolik duchapřítomnosti, že se sami nepřiznali. To ale není až tak překvapivé, k odhalení podvodů Volkswagenu došlo v Americe, nikoliv v tomto ohledu benevolentnější Evropě.
I přes tuto skutečnost má ovšem německý koncern problémy také na starém kontinentu, kde již musel přikročit k rozsáhlé svolávací akci. Ta nebude zadarmo, další peníze bude stát řešení mnoha žalob, jimž koncern celosvětově čelí. K tomu je na stole i enormní účet z USA a je otázkou, zda Volkswagenu bude stačit 17,8 miliardy Eur (cca 481 miliardy korun), které si odložil stranou na pokrytí všech výdajů.
Předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch do toho vnáší krapet světla. VW Group podle něj rozhodně nehodlá v souvislosti s touto kauzou prodávat kteroukoliv ze značek spadající pod jeho křídla. Spekulovalo se zejména o Bentley, Bugatti nebo Ducati, v případě krize by ale mohlo dojít na cokoli včetně Seatu, Škody a Audi. Není to ale na stole, ani zdaleka - dle něj je automobilka ve velmi dobré finanční situaci a pokud bude třeba, stále může využít opce související s bankovními půjčkami. „Pokud bychom začali prodávat (značky či akcie), výrazně bychom tím narušili náš obchodní model.“
Značky osobních aut i motocyklů koncernu VW jsou tak v bezpečí. Stejně tak i výrobci nákladních vozů Man a Scania. Pötsch dodal, že VW Group hodlá plně dostát i svým závazkům, jež souvisejí s jeho užitkovou divizí. „Koneckonců, nejsme ve fázi rehabilitace,“ popřel tak s definitivní platností veškeré spekulace šéf německého koncernu.
Mimo to Pötsch řekl, že ačkoliv je VW Group na jedné straně zatížen následky největšího skandálu ve své historii, i přesto dokázal investovat nemalé prostředky do své elektrické budoucnosti. „A před tím mám velký respekt.“ Je samozřejmě otázkou, zda dané výdaje budou vyváženy příjmy, podle Volkswagenu by ale do roku 2025 měly registrace elektromobilů narůst na milion kusů ročně.
Mimo to automobilka nehodlá nést celou tíži na svých vlastních bedrech, dle šéfa VW Group byly (a ještě budou) osloveni potenciální partneři. Zdá se tedy, že po stránce finanční kauza skutečně nemá žádné tragické následky, a to přesto, že Volkswagen dokonce souhlasil, že kromě výše zmíněného vyplatí jako kompenzaci dealerům za ušlé ztráty 1,208 miliardy dolarů (29,2 mld. Kč).
Ve finále pak Pötsch zmínil, že plně podporuje vyšetřování, jež je vedeno nejen různými oficiálními institucemi, ale také právní firmou Jones Day. Do průběhu VW Group nehodlá nikterak zasahovat, přesto je nejisté, zda se jejich výsledky nakonec objeví na veřejnosti. Jak šéf koncernu dodává, „nejsme pány času“. Kde je ovšem Pötsch silný v kramflecích, to je „snaha o znovuzískání důvěry, v jejímž rámci je možné vše“.
VW Group se nehodlá zbavit jediné značky, dle Hanse Dietera Pötsche je koncern ve zdravé finanční kondici
Zdroj: Börsen Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch