Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je nejlepší auto pro velkou rodinu, říká Top Gear
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský magazín ocenil u nového českého SUV pohledný zevnějšek, prostornou kabinu a hospodárný motor. Vše přitom rámuje příznivá cena.
Co dříve bývalo zmíněno v Top Gearu, to mnozí považovali za svaté. Zvláště pokud daná slova vycházela z úst Jeremy Clarksona. Ten ovšem již téměř dva roky není na výplatní listině BBC, pořad musí obejít bez jeho břitkého humoru i recenzí, během kterých Jezza kupříkladu nechal na střeše Škody Yeti přistát vrtulník. Kvality prvního českého SUV ale vyzdvihl i mnoha dalšími neotřelými způsoby, což mělo velmi pozitivní vliv na jeho následnou prodejnost na britském trhu.
Možná obdobným způsobem zapůsobí aktuální recenze nové Škody Kodiaq. Také pod ní je podepsán Top Gear, nikoliv však televizní pořad, nýbrž tištěný magazín. Obě divize byly separovány již v době Clarksonova působení, ten ale do časopisu čas od času něčím přispěl. Nebylo tedy divu, že zde fungovala jistá provázanost a že Jezzova obliba prospívala i tištěnému Top Gearu.
Jestli po Clarksonově odchodu bere magazín jménem Top Gear ještě někdo vážně, nevíme, česká SUV ale chválí dál - Kodiaq je podle něj nejlepším vozem, jaký si velké rodiny mohou koupit. Jeho kabina je prostorná a praktická jako u MPV, karoserie navíc odpovídá aktuálním zákaznickým trendům. Na britské poměry je Kodiaq také docela levný.
Za výbavou Edition, která zahrnuje prakticky vše, co je potřeba ke každodennímu životu, se platí 32 695 GBP (1 005 000 Kč), což je v britských poměrech považováno na takové auto za příznivou cenu. Pohon má v tomto případě dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní, který byl spřáhnut s automatem DSG a pohonem všech kol. I přesto ovšem Kodiaq dosahuje dle Top Gearu nadmíru příznivé spotřeby, z testu vyšel s 5,65 l/100 km.
Magazín dále oceňuje venkovní vzhled, jehož robustnost i pohlednost vyšla najevo zvláště po zaparkování Škody vedle Audi Q7. V tu chvíli měl Kodiaq vypadat jako dokonalá, jen poněkud menší verze čtyř kruhů. Tvary SUV vám navíc dle našich kolegů přihrávají body k dobru ve společnosti i u vašich ratolestí. V obou případech totiž sklidíte větší potlesk než při koupi kombíku.
Právě při osazení vozu celou rodinou se navíc výrazně zlepšuje kvalita jízdy, která je při částečném osazení kabiny poněkud houpavá. V zatáčkách lze ale Kodiaq vodit jemnými plynulými pohyby, přičemž řízení je dostatečně komunikativní a brzdy poskytují očekávaný účinek. Vše pak ještě umocňuje zvýšená jízdní pozice zajišťující posádce dostatečný výhled ven z vozu.
Potud chvála, došlo ale i na kritiku. Cílem je pohonná jednotka, která nepatří mezi ty nejrychlejší a rozhodně ani nejtišší. Na druhou stranu je tu však ona nízká spořeba, kterou navíc doplňuje zástup asistenčních systémů, jimiž je Kodiaq ve výbavě Edition v Británii vybaven. Uveďme kupříkladu semi-autonomní řízení fungující při rychlostech do 65 km/h.
Opomenout nesmíme ani na prvky Simply Clever, jež jsou nejspíše tím největším důvodem, proč je Škoda Kodiaq rodinným favoritem. Třetí řada sedadel zvládá pobrat dva teenagery, a přesto se za ní nachází dostatek prostoru na jednodenní rodinný piknik. Po sklopení šestého a sedmého sedadla navíc mají cestující k dispozici enormní zavazadelník.
Ocenění se dočkala také posuvná druhá řada či kupříkladu odkládací schránky na lahve nebo vyskakující ochranné lemy otevřených dveří. Pozitiv má tedy Kodiaq na své straně opravdu bezpočet a vlastně nepřekvapí, že se na zahraničních trzích počítá s tím, že po příchodu s odsune Octavii z pozice firemního bestselleru.
Škoda Kodiaq taktéž prošla naším redakčním testem, přičemž i my jsme měli co do činění s verzí osazenou automatem, pohonem všech kol a dvoulitrovým turbodieselem. Ten ale produkoval 190 koní namísto 150, které měl k dispozici Top Gear
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda