Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta

Je to rozhodně lepší, než nevědět, jak už vyrobená auta prodat, pořád je to ale nepříjemnost. Bernhard Maier si je jí vědom, rychlé řešení ale neexistuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta

5.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to rozhodně lepší, než nevědět, jak už vyrobená auta prodat, pořád je to ale nepříjemnost. Bernhard Maier si je jí vědom, rychlé řešení ale neexistuje.

Před dvěma měsíci prakticky veškerá média, nejen ta automobilová nebo česká, informovala o úspěchu Škody. Mladoboleslavská automobilka totiž v posledních třech letech více než zdvojnásobila svůj provozní zisk, navíc s marží ve výši 8,7 procenta je v rámci koncernu VW druhá hned za Porsche. A to je trnem v oku některým lidem z Volkswagenu coby značky, v jejímž případě poptávka klesá a marže se pohybuje na pouhých 1,8 procenta.

I když šéf Volkswagenu rozumně říká, že s úspěchy Škody nemá problém, zejména odbory VW zatoužily po přesunutí výroby některých českých modelů do Německa. Šéf škodovka Bernhard Maier ale uvedl, že „naše české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto.“ Tedy jinými slovy, ke stěhování produkce nedojde, i když by automobilka vlastně nyní byla ráda.

Maier totiž nově uvedl, že veškeré továrny Škody jsou plně vytížené, značka tak jede na mezní hranici své kapacity. „To je sice hezký problém, ale je to pořád problém. Můžeme sice v mezičase navyšovat zůstatkovou hodnotu, zaměřit se na spolehlivost a navýšit ziskovost, nicméně to vše ve výsledku jen povede ke zvýšení poptávky,“ dodal dále šéf největší české automobilky s tím, že právě tu automobilka nemá jak pokrýt. A pokud jste se v poslední době zajímali o koupi nové škodovky, víte, jak to s s dodacími lhůtami je - na Octavii a nová SUV, především pak některé jejich verze, se čeká velmi dlouho.

Je tedy vskutku otázkou, jak se celá situace vyvrbí. Škoda by totiž třeba z Kvasin ráda „vylifrovala“ Seat Ateca, nicméně pro toto SUV výroba jinde nedává velký smysl - používá část stejných dílů jako Škoda Karoq. V Německu situace v případě SUV není o mnoho lepší, sesterský Tiguan totiž Němcům šlape jako hodinky a s jistým nezájmem se nyní potýká poize Passat. Proto by VW rád přemístil spíše výrobu Škody Superb, který se prodává jako na drátkách. Proti tomu je ale Škoda.

Jak tedy říká Maier, přílišná poptávka je sice příjemným problémem, stále je to ovšem problém. Řešit by jej přitom mělo hlavně vedení koncernu VW, a to brysknější adaptací na různé výkyvy trhu. To se ale od klávesnice snadno říká a v praxi hůře realizuje...


Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 1 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 001Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 2 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 003Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 3 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 005Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 4 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 014Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 5 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 015Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 6 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 018Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 7 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 073Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 8 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 074Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 9 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 076Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 10 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 111Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 11 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 113Škoda má problém. Příjemný problém, ale pořád problém: nemá kde vyrábět auta - 12 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 116
Poptávka po vozech Škody stále roste. Největší zájem je i přes kontroverzní facelift o Octavii, která se na celkových registracích podílí z více než třetiny

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.