Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda musí vyrábět Karoq v další továrně, prodává ho skvěle. Jen se neví, kde a komu
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Data o registracích z celé Evropy ani nenaznačují, že by Škoda Karoq byla nějak zvlášť úspěšná. Automobilka ale říká něco docela jiného.
Dosavadní prodeje Škody Karoq na evropských trzích bychom rozhodně neoznačili za světoborné. V srpnu bylo zaregistrováno 241 kusů, v září 466, v říjnu 1 045 a v listopadu 2 233. Čísla za prosinec sice ještě publikována nebyla, nicméně máme takový pocit, že rovněž nepřesáhnou metu pěti tisíc exemplářů. Malé SUV tak ani jednou nevykročilo ze stínu většího sourozence, neboť Kodiaq pro změnu ani jednou pod zmíněnou hranici nespadl.
Ve světle těchto skutečností je tedy překvapivá zpráva automobilky, dle které je poptávka po Škodě Karoq extrémně silná. Dokonce natolik, že bylo nutné rozšířit výrobu i mimo Kvasiny. Vůz se proto nově začal montovat také v Mladé Boleslavi, kde denně vznikne dalších 320 kusů. Značka přitom do závodu v souvislosti s novým SUV investovala 16,6 milionu Eur (cca 423,9 mil. Kč), což není zrovna malá částka.
Šlápla tedy Škoda vedle a teď se tváří, že prodává něco, co se neprodává? Patrně nikoli. Karoq se sice vyrábí v Kvasinách od července a objednávky na tuzemském trhu bylo možné s dealery sepisovat již od léta, samotný prodej však odstartoval teprve na podzim. První výše zmíněné registrace tedy představovaly pouze auta samotné automobilky a jejích dealerů, o zákaznická auta jde až od sklonku října. A ani tehdy nejely prodeje naplno.
Český trh byl pochopitelně jedním z prvních, kde byl Karoq k mání. Ve Velké Británii, kde je Škoda v posledních letech výrazně oblíbená, prodeje odstartovaly až v prosinci. Růst registrací tak teprve přijde a kolik aut bylo objednáno a kým přesně, ví jen Škoda sama. A málo jich zjevně nebude, když musela tak brzy přistoupit k rozšíření výroby.
Pokud jste tedy doufali, že o „karotku“ nebude zájem, musíme vás zklamat. A zároveň připravit na skutečnost, že právě díky silné poptávce by letošní rok mohl být pro značku dalším rekordním. A jelikož je pod křídly koncernu VW Group druhou nejlepší značkou co do relativní výše marže, pochvalám na její adresu nejspíš hned tak konec nebude...
Poptávka po Škodě Karoq je tak velká, že značka musela rozšířit výrobu z Kvasin i do Mladé Boleslavi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda