Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda musí vyrábět Karoq v další továrně, prodává ho skvěle. Jen se neví, kde a komu
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Data o registracích z celé Evropy ani nenaznačují, že by Škoda Karoq byla nějak zvlášť úspěšná. Automobilka ale říká něco docela jiného.
Dosavadní prodeje Škody Karoq na evropských trzích bychom rozhodně neoznačili za světoborné. V srpnu bylo zaregistrováno 241 kusů, v září 466, v říjnu 1 045 a v listopadu 2 233. Čísla za prosinec sice ještě publikována nebyla, nicméně máme takový pocit, že rovněž nepřesáhnou metu pěti tisíc exemplářů. Malé SUV tak ani jednou nevykročilo ze stínu většího sourozence, neboť Kodiaq pro změnu ani jednou pod zmíněnou hranici nespadl.
Ve světle těchto skutečností je tedy překvapivá zpráva automobilky, dle které je poptávka po Škodě Karoq extrémně silná. Dokonce natolik, že bylo nutné rozšířit výrobu i mimo Kvasiny. Vůz se proto nově začal montovat také v Mladé Boleslavi, kde denně vznikne dalších 320 kusů. Značka přitom do závodu v souvislosti s novým SUV investovala 16,6 milionu Eur (cca 423,9 mil. Kč), což není zrovna malá částka.
Šlápla tedy Škoda vedle a teď se tváří, že prodává něco, co se neprodává? Patrně nikoli. Karoq se sice vyrábí v Kvasinách od července a objednávky na tuzemském trhu bylo možné s dealery sepisovat již od léta, samotný prodej však odstartoval teprve na podzim. První výše zmíněné registrace tedy představovaly pouze auta samotné automobilky a jejích dealerů, o zákaznická auta jde až od sklonku října. A ani tehdy nejely prodeje naplno.
Český trh byl pochopitelně jedním z prvních, kde byl Karoq k mání. Ve Velké Británii, kde je Škoda v posledních letech výrazně oblíbená, prodeje odstartovaly až v prosinci. Růst registrací tak teprve přijde a kolik aut bylo objednáno a kým přesně, ví jen Škoda sama. A málo jich zjevně nebude, když musela tak brzy přistoupit k rozšíření výroby.
Pokud jste tedy doufali, že o „karotku“ nebude zájem, musíme vás zklamat. A zároveň připravit na skutečnost, že právě díky silné poptávce by letošní rok mohl být pro značku dalším rekordním. A jelikož je pod křídly koncernu VW Group druhou nejlepší značkou co do relativní výše marže, pochvalám na její adresu nejspíš hned tak konec nebude...
Poptávka po Škodě Karoq je tak velká, že značka musela rozšířit výrobu z Kvasin i do Mladé Boleslavi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB