Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda musí vyrábět Karoq v další továrně, prodává ho skvěle. Jen se neví, kde a komu
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Data o registracích z celé Evropy ani nenaznačují, že by Škoda Karoq byla nějak zvlášť úspěšná. Automobilka ale říká něco docela jiného.
Dosavadní prodeje Škody Karoq na evropských trzích bychom rozhodně neoznačili za světoborné. V srpnu bylo zaregistrováno 241 kusů, v září 466, v říjnu 1 045 a v listopadu 2 233. Čísla za prosinec sice ještě publikována nebyla, nicméně máme takový pocit, že rovněž nepřesáhnou metu pěti tisíc exemplářů. Malé SUV tak ani jednou nevykročilo ze stínu většího sourozence, neboť Kodiaq pro změnu ani jednou pod zmíněnou hranici nespadl.
Ve světle těchto skutečností je tedy překvapivá zpráva automobilky, dle které je poptávka po Škodě Karoq extrémně silná. Dokonce natolik, že bylo nutné rozšířit výrobu i mimo Kvasiny. Vůz se proto nově začal montovat také v Mladé Boleslavi, kde denně vznikne dalších 320 kusů. Značka přitom do závodu v souvislosti s novým SUV investovala 16,6 milionu Eur (cca 423,9 mil. Kč), což není zrovna malá částka.
Šlápla tedy Škoda vedle a teď se tváří, že prodává něco, co se neprodává? Patrně nikoli. Karoq se sice vyrábí v Kvasinách od července a objednávky na tuzemském trhu bylo možné s dealery sepisovat již od léta, samotný prodej však odstartoval teprve na podzim. První výše zmíněné registrace tedy představovaly pouze auta samotné automobilky a jejích dealerů, o zákaznická auta jde až od sklonku října. A ani tehdy nejely prodeje naplno.
Český trh byl pochopitelně jedním z prvních, kde byl Karoq k mání. Ve Velké Británii, kde je Škoda v posledních letech výrazně oblíbená, prodeje odstartovaly až v prosinci. Růst registrací tak teprve přijde a kolik aut bylo objednáno a kým přesně, ví jen Škoda sama. A málo jich zjevně nebude, když musela tak brzy přistoupit k rozšíření výroby.
Pokud jste tedy doufali, že o „karotku“ nebude zájem, musíme vás zklamat. A zároveň připravit na skutečnost, že právě díky silné poptávce by letošní rok mohl být pro značku dalším rekordním. A jelikož je pod křídly koncernu VW Group druhou nejlepší značkou co do relativní výše marže, pochvalám na její adresu nejspíš hned tak konec nebude...
Poptávka po Škodě Karoq je tak velká, že značka musela rozšířit výrobu z Kvasin i do Mladé Boleslavi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva