Reklama

Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení

Mladoboleslavská automobilka nestíhá vykrývat objednávky až tak, že ji ani továrny Volkswagenu nespasí. A lépe asi nebude, během sedmi let chce skoro zdvojnásobit dnešní produkci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení

14.6.2018 | Petr Prokopec | 114 příspěvků

Mladoboleslavská automobilka nestíhá vykrývat objednávky až tak, že ji ani továrny Volkswagenu nespasí. A lépe asi nebude, během sedmi let chce skoro zdvojnásobit dnešní produkci.

Není novinkou, že poptávka po vozech od Škodovky neustále roste a v další expanzi ji brání jen omezené produkční kapacity. Automobilka proto již potvrdila, že výroba jejích aut bude probíhat i v Německu, kde řeší spíše opačné problémy. Ani to ale není Škodě dost, nárůst poptávky je velký a další plány optimistické. Automobilka má v roce 2025 prodávat dva miliony aut ročně, což je ve srovnání s dneškem téměř dvojnásobný objem.

Škodovka tedy potřebuje další a další produkční kapacity a nyní se rýsuje nové radikální řešení. Značka potvrdila, že část výroby může svěřit i třetí straně, tedy firmě mimo koncern VW. V tomto směru se nebude lišit třeba od Daimleru, BMW či samotného VW, jež velmi často využívají služeb rakouské Magmy nebo finského Valmet Automotive. To jim umožňuje lépe reagovat na aktuální poptávku bez nutnosti velkých investic do dalších fabrik.

Otázkou je, kam by se Škoda mohla obrátit. Valmet je vytížen zakázkami Mercedesu, jemuž bude napomáhat s výrobou modelů GLC a nové třídy A. Kvůli tomu společnost již musela najmout tisíc nových zaměstnanců. Pokud by tedy došlo na uzavření smlouvy se Škodou, stoprocentně by šlo o daleko větší kapacity, jež by asi Valmet podmínil dlouhodobým kontraktem.

„Z toho důvodu zvažujeme různé alternativy, mezi něž patří i možný smluvní výrobce,“ uvedla mladoboleslavská automobilka v prohlášení. Zároveň přitom dodala, že „poptávka přesahuje naše výrobní kapacity již v letošním roce“. Řešení ovšem nebude hned tak k dispozici, neboť šéf odborů VW Bernd Osterloh uvedl, že problémy Škody se budou řešit až v listopadu při setkání nejvyššího vedení.

Tento odklad je poněkud překvapivý, neboť značka je po Porsche druhým nejvýdělečnějším výrobcem v rámci celého koncernu. Čím déle tedy bude VW Group váhat, tím méně bude vydělávat. Přitom by stačilo začít okupovat takřka nevyužité továrny Opelu, z nichž mnohé hodlá mateřský PSA uzavřít kvůli návratu k ziskovosti.

Je ovšem prakticky jisté, že zrovna tohle je zcela nerealistický scénář, Škoda a potažmo celý VW Group těžko zadají výrobu přímé konkurenci. Leda by VW některou z továren převzal a zaměstnal i lidi, které čeká výpověď. Ani to není dokonale pravděpodobné, počkejme si tedy, kde přesně se škodovky začnou v dohledné době také vyrábět. Že to bude mimo Českou republiku, je nanejvýš pravděpodobné...

Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení - 1 - Skoda Fabia Rapid Spaceback vyroba 01Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení - 2 - Skoda Fabia Rapid Spaceback vyroba 02Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení - 3 - Skoda Fabia Rapid Spaceback vyroba 03Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení - 4 - Skoda Fabia Rapid Spaceback vyroba 04Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení - 5 - Skoda Fabia Rapid Spaceback vyroba 05Škoda nestíhá vyrábět tak moc, že ji nestačí ani továrny VW. Chystá se radikální řešení - 6 - Skoda Fabia Rapid Spaceback vyroba 06
Škoda musí přesunout část výroby i mimo koncernové továrny, už teď nestíhá vykrývat poptávku. A to chce během sedmi let téměř zdvojnásobit prodeje

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 114 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama