Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda odkládá útok na USA, nejprve musí vyvinout konkurenci pro Dacii
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levný model je pro VW Group větší prioritou než nové budování pozic ve Spojených státech. Ten má na bedrech Škoda, proto nezbývá čas na expanzi.
Na počátku srpna Škoda oznámila, že její jednání s indickým koncernem Tata Motors ztroskotala. V jejich centru byl vývoj a výroba nového levného automobilu, který by na mnoha trzích, mimo jiné v Indii, konkuroval Daciím. Koncern ale takový vůz stále stále chce, jen kvůli tomu musel změnit strategii. Místo aby automobilka z Mladé Boleslavi na vývoji pouze spolupracovala, nyní stojí v čele všech vývojových prací.
Tento úkol lze brát jako poctu, stejně jako za nemalé břímě. Jelikož koncern VW Group trvá na zachování firemních standardů na straně jedné a současně trvá na nízké ceně, věnuje se projektu řada techniků a designérů. Z toho důvodu Škoda nemá kapacity na některé další aktivity, mezi něž patří třeba vstup či spíše návrat značky na americký trh. Nepřekvapí proto, že právě tento krok se odkládá.
„Budeme potřebovat více času na to, abychom mohli pracovat na našich plánech pro Spojené státy,“ uvedl šéf české automobilky Bernhard Maier, dle jehož předchozích slov mělo být o návratu do zámoří rozhodnuto do konce tohoto roku. Nyní se vše odkládá, neboť „koncern nás pověřil vedením vývoje platformy, která bude zaměřena na Indii. Zároveň máme prověřit, zda onen byznys bude stabilní a předvídatelný.“
„To je velký úkol, přičemž my musíme k takovým projektům přistupovat krok za krokem. Není třeba spěchat s útokem na Spojené státy, ostatně neexistuje ani žádný termín, do kterého bychom se museli rozhodnout, zda tak učiníme. Jednoduše není třeba, abychom se rozhodli právě nyní,“ dodává Maier. Zmínka o absenci hraničního termínu je sice v rozporu s předchozím výrokem, nicméně ten na druhou stranu nebyl závazný.
Škoda aktuálně ověřuje, zda je možné modulární platformu MQB A0, která podpírá vozy jako VW Polo a Seat Ibiza a bude použita také na novou generaci Fabie, použít jako základ pro levné vozy. Stejně tak je dle Maiera ve hře i možnost spolupráce s jinou firmou než s Tata Motors. Vše přitom záleží hlavně na finančním hledisku, nicméně vývoj vlastní architektury přinese více novinek, než se možná zdá.
„Je zcela jasné, že bez radikální relokalizace a výhod spojených s ponížením nákladů nebude možné proměnit platformu MQB A0 v konkurenční nástroj na indickém trhu,“ dodává Maier s tím, že celou hru ovlivní ještě jeden závažný fakt - v Indii se totiž na rok 2020 chystá změna legislativy. Ta má přinést mnohem přísnější limity v oblasti bezpečnosti i emisí, tedy v oblastech, jenž jsou nyní na tomto trhu opomíjeny.
Nicméně i přes tyto okolnosti je vývoj nového nízkonákladového vozu pro celý koncern VW Group jednou z největších priorit. Očekává se totiž, že od roku 2020 bude Indie třetím největším trhem světa po Číně a USA. Levná novinka ovšem nebude spojena jen s touto zemí, následně má totiž zamířit i na další méně náročné trhy celého světa. Zatím ovšem není jisté, jaké logo bude zdobit její krátkou kapotu - může jít také o zcela novou značku...
Po krachu jednání s Indy...
...Škoda zvažuje, zda lze platformu MQB A0, na které stojí i nový VW Polo, použít i pro chystaný levný vůz zaměřený v prvé řadě na domovinu Tata Motors
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan