Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda předem přiznává, že její další nový model nebude žádný prodejní hit. Proč?
26.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vstupuje do nejrychleji rostoucího segmentu trhu, ve kterém například Renaultu nestíhá přijímat objednávky Capturu. Škoda nepočítá s odbytem větším než u Kodiaqu.
Přestože se módní trendy pravidelně mění, SUV už pěkných pár let poutají největší zájem zákazníků. Asi to tak nebude napořád, ale než dorazí nový favorit, je třeba kout železo dokud je žhavé. Přesně tak smýšlí i Škoda, která již na jaře příštího roku odhalí produkční Vision X. Po modelech Kodiaq a Karoq tak půjde o třetího do evropské party, ta čínská je ještě o trochu širší díky Škodě Kamiq.
Mladoboleslavská automobilka odhalila koncept Vision X letos v Ženevě, přičemž pozornost publika se kromě pohledné stylizace soustředila i na pohonné ústrojí. Vůz dostal do vínku 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, který dokáže spalovat benzín i CNG. K tomu je doplněn 48voltovým elektrickým okruhem a elektromotorem, jenž roztáčí zadní kola. Ten umí zajistit čistě „bezemisní“ provoz.
Škoda počítá s tím, že toto komplikované ústrojí přenese do sériové výroby, stejně tak ovšem bude Vision X (produkční název je stále neznámý) dostupný i s konvenčními motory. Ještě v Ženevě automobilka mluvila o vysokých ambicích v rámci prodejních cílů. Oprávněně, novinka míří do nejvíce rostoucího segmentu na světě, nyní je ale vše trochu jinak.
Prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey se nechal slyšet, že se Vision X nejspíše nestane nejprodávanějším SUV Škody. Na špici se má udržet i nadále Karoq, novinka se tak bude dělit s Kodiaqem o druhé a třetí místo. Pokud se tedy Faveyho vize vyplní, pak by novinka měla každoročně přilákat zhruba sto tisíc zákazníků. To není zrovna mnoho, neboť třeba takový Renault Captur loni dosáhl na 211 321 registrací, a to pouze v Evropě. Vůči této konkurenci by přitom Vision X měl být o trochu delší i širší, ovšem rovněž nižší a škodovka nemá problém Renault v řadě jiných segmentů porážet.
Je otázkou, co za tím stojí. Prodejně neúspěšnou Škodu už ani nepamatujeme a neambiciózního zástupce značky ještě méně. Bude snad produkční Vision X nakonec nabízen pouze s oním komplikovaným pohonem, který bude mít jistě negativní vliv na jeho cenu? Nebo automobilka vidí, že segment je přeplněný novinkami a nevěří tomu, že v něm výrazně uspěje? A nebo ji produkční kapacity trápí natolik, že budou limitující i pro prodeje další novinky?
Čas ukáže více, pro tuto chvíli ale od škodovky neočekávejte další prodejní hit. Nečeká jej totiž ani ona sama...
Produkční Škoda Vision X má dorazit zkraje příštího roku. Vzhledem i technikou se přitom má držet stylu předznamenaného letošním konceptem a leckdo by čekal, že se stane jedním z nejprodávanějších modelů. Něco takového ale nečeká ani sama Škoda
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch