Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu
2.11.2018 | Petr Prokopec
Člověk by řekl, že když jako firma začnete zaostávat za konkurencí, nelze z toho vyvodit nic dobrého. Prodejní šéf Škody ale říká, že její zpoždění na poli elektromobilů výhoda je.
Příští rok bude pro mladoboleslavskou automobilku klíčový, a to nikoliv jen kvůli příchodu nového malého SUV, které bude s největší pravděpodobností představeno na březnovém autosalonu v Ženevě. Škoda hodlá vstoupit na pole nezorané a začne se prezentovat i jako výrobce elektrifikovaných vozidel. Nejprve uvede plug-in hybridní Superb, v závěru roku pak elektrické Citigo.
Ať už si o elektrických autech myslíte cokoli, je na první pohled zřejmé, že Škodě na tomto poli ujel vlak. Volkswagen e-up!, který vychází ze stejného základu jako mladoboleslavský prcek, je na trhu již od roku 2013, stejně sterý je e-Golf a hybridní Passat resp Golf GTE se nabízí jen o málo kratší dobu. A o tom, co na tomto poli dělají jiné značky, ani nemá smysl hovořit.
Škoda má zkrátka zpoždění a ústy svého prodejního a marketingového šéfa Alaina Faveyho to ani nepopírá. Podle něj ale nejde o nevýhodu, naopak se jedná o plus. „Je to dobré, neboť máme více času na to, abychom sledovali, jak se rozrůstá infrastruktura,“ říká Favey a nejsme si jisti, o čem přesně hovoří. Infrastruktura je rozrůstá, ale stále velmi pomalu, takže v tomto ohledu dnes není na příchod elektrického auta s logem Škody o mnoho příhodnější doba než před několika léty.
Infrastruktura ale ve výsledku není jediným důvodem, proč Škoda s elektromobily nechvátá. Favey dále zmiňuje, že je zapotřebí, aby se dealeři naučili pracovat se zcela novým produktem a také se zcela jinými zákazníky. Elektrické Citigo sice bude levnější než e-up!, stále se jeho cena bude pohybovat okolo 400 tisíc korun, což je na vůz takové velikosti vysoká suma. A nejinak tomu bude u produkční verze Škody Vision E, která dorazí v roce 2020 a bude stát jako Kodiaq.
„Máme tedy dva roky na to, abychom zlepšili kvalifikaci naší dealerské sítě ve vztahu k elektromobilům,“ dodal prodejní šéf Škody. Ten přitom jako velkou obchodní příležitost vidí domácí vysokorychlostní stanice. Dealeři se tedy dle něj musí naučit, jak ji zákazníkům nabídnout. K tomu má posloužit digitální revoluce, kterou mají v příštích 12 měsících projít prodejní plochy.
„Chceme přenést strategii Simply Clever do showroomů,“ popisuje chystané změny Favey. Dealeři proto budou mít k dispozici virtuální realitu, stejně jako se značka hodlá zaměřit i na prodej po internetu. Online pak u elektromobilů bude probíhat i aktualizace některých systémů, po vzoru Tesly. To vše jsou přitom věci, na které tradiční klientela automobilky není zvyklá.
Suma sumárum, onen ujetý vlak je dle značky jen ku prospěchu věci. Jakmile totiž první elektromobily Škody dorazí na trh, bude sít dobíjecích stanic daleko větší a dealeři připraveni na nabízení dražších vozů jiným klientům. Zda ovšem na konci této cesty bude úspěch, je zatím ve hvězdách.
Produkční verze Škody Vision E dorazí v roce 2020. Cenově se zařadí po bok modelu Kodiaq, ač půjde o menší vůz. Dealeři proto potřebují čas, aby se s takovým produktem naučili pracovat a aby jej dokázali nabídnout zcela novému typu zákazníků. Proto Škoda říká, že ji nevadí, že má i oproti jiným značkám koncernu VW na tomto poli ztrátu i více než pět let
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22