Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu
2.11.2018 | Petr Prokopec
Člověk by řekl, že když jako firma začnete zaostávat za konkurencí, nelze z toho vyvodit nic dobrého. Prodejní šéf Škody ale říká, že její zpoždění na poli elektromobilů výhoda je.
Příští rok bude pro mladoboleslavskou automobilku klíčový, a to nikoliv jen kvůli příchodu nového malého SUV, které bude s největší pravděpodobností představeno na březnovém autosalonu v Ženevě. Škoda hodlá vstoupit na pole nezorané a začne se prezentovat i jako výrobce elektrifikovaných vozidel. Nejprve uvede plug-in hybridní Superb, v závěru roku pak elektrické Citigo.
Ať už si o elektrických autech myslíte cokoli, je na první pohled zřejmé, že Škodě na tomto poli ujel vlak. Volkswagen e-up!, který vychází ze stejného základu jako mladoboleslavský prcek, je na trhu již od roku 2013, stejně sterý je e-Golf a hybridní Passat resp Golf GTE se nabízí jen o málo kratší dobu. A o tom, co na tomto poli dělají jiné značky, ani nemá smysl hovořit.
Škoda má zkrátka zpoždění a ústy svého prodejního a marketingového šéfa Alaina Faveyho to ani nepopírá. Podle něj ale nejde o nevýhodu, naopak se jedná o plus. „Je to dobré, neboť máme více času na to, abychom sledovali, jak se rozrůstá infrastruktura,“ říká Favey a nejsme si jisti, o čem přesně hovoří. Infrastruktura je rozrůstá, ale stále velmi pomalu, takže v tomto ohledu dnes není na příchod elektrického auta s logem Škody o mnoho příhodnější doba než před několika léty.
Infrastruktura ale ve výsledku není jediným důvodem, proč Škoda s elektromobily nechvátá. Favey dále zmiňuje, že je zapotřebí, aby se dealeři naučili pracovat se zcela novým produktem a také se zcela jinými zákazníky. Elektrické Citigo sice bude levnější než e-up!, stále se jeho cena bude pohybovat okolo 400 tisíc korun, což je na vůz takové velikosti vysoká suma. A nejinak tomu bude u produkční verze Škody Vision E, která dorazí v roce 2020 a bude stát jako Kodiaq.
„Máme tedy dva roky na to, abychom zlepšili kvalifikaci naší dealerské sítě ve vztahu k elektromobilům,“ dodal prodejní šéf Škody. Ten přitom jako velkou obchodní příležitost vidí domácí vysokorychlostní stanice. Dealeři se tedy dle něj musí naučit, jak ji zákazníkům nabídnout. K tomu má posloužit digitální revoluce, kterou mají v příštích 12 měsících projít prodejní plochy.
„Chceme přenést strategii Simply Clever do showroomů,“ popisuje chystané změny Favey. Dealeři proto budou mít k dispozici virtuální realitu, stejně jako se značka hodlá zaměřit i na prodej po internetu. Online pak u elektromobilů bude probíhat i aktualizace některých systémů, po vzoru Tesly. To vše jsou přitom věci, na které tradiční klientela automobilky není zvyklá.
Suma sumárum, onen ujetý vlak je dle značky jen ku prospěchu věci. Jakmile totiž první elektromobily Škody dorazí na trh, bude sít dobíjecích stanic daleko větší a dealeři připraveni na nabízení dražších vozů jiným klientům. Zda ovšem na konci této cesty bude úspěch, je zatím ve hvězdách.
Produkční verze Škody Vision E dorazí v roce 2020. Cenově se zařadí po bok modelu Kodiaq, ač půjde o menší vůz. Dealeři proto potřebují čas, aby se s takovým produktem naučili pracovat a aby jej dokázali nabídnout zcela novému typu zákazníků. Proto Škoda říká, že ji nevadí, že má i oproti jiným značkám koncernu VW na tomto poli ztrátu i více než pět let
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva