Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu

Člověk by řekl, že když jako firma začnete zaostávat za konkurencí, nelze z toho vyvodit nic dobrého. Prodejní šéf Škody ale říká, že její zpoždění na poli elektromobilů výhoda je.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu

2.11.2018 | Petr Prokopec

Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Člověk by řekl, že když jako firma začnete zaostávat za konkurencí, nelze z toho vyvodit nic dobrého. Prodejní šéf Škody ale říká, že její zpoždění na poli elektromobilů výhoda je.

Příští rok bude pro mladoboleslavskou automobilku klíčový, a to nikoliv jen kvůli příchodu nového malého SUV, které bude s největší pravděpodobností představeno na březnovém autosalonu v Ženevě. Škoda hodlá vstoupit na pole nezorané a začne se prezentovat i jako výrobce elektrifikovaných vozidel. Nejprve uvede plug-in hybridní Superb, v závěru roku pak elektrické Citigo.

Ať už si o elektrických autech myslíte cokoli, je na první pohled zřejmé, že Škodě na tomto poli ujel vlak. Volkswagen e-up!, který vychází ze stejného základu jako mladoboleslavský prcek, je na trhu již od roku 2013, stejně sterý je e-Golf a hybridní Passat resp Golf GTE se nabízí jen o málo kratší dobu. A o tom, co na tomto poli dělají jiné značky, ani nemá smysl hovořit.

Škoda má zkrátka zpoždění a ústy svého prodejního a marketingového šéfa Alaina Faveyho to ani nepopírá. Podle něj ale nejde o nevýhodu, naopak se jedná o plus. „Je to dobré, neboť máme více času na to, abychom sledovali, jak se rozrůstá infrastruktura,“ říká Favey a nejsme si jisti, o čem přesně hovoří. Infrastruktura je rozrůstá, ale stále velmi pomalu, takže v tomto ohledu dnes není na příchod elektrického auta s logem Škody o mnoho příhodnější doba než před několika léty.

Infrastruktura ale ve výsledku není jediným důvodem, proč Škoda s elektromobily nechvátá. Favey dále zmiňuje, že je zapotřebí, aby se dealeři naučili pracovat se zcela novým produktem a také se zcela jinými zákazníky. Elektrické Citigo sice bude levnější než e-up!, stále se jeho cena bude pohybovat okolo 400 tisíc korun, což je na vůz takové velikosti vysoká suma. A nejinak tomu bude u produkční verze Škody Vision E, která dorazí v roce 2020 a bude stát jako Kodiaq.

„Máme tedy dva roky na to, abychom zlepšili kvalifikaci naší dealerské sítě ve vztahu k elektromobilům,“ dodal prodejní šéf Škody. Ten přitom jako velkou obchodní příležitost vidí domácí vysokorychlostní stanice. Dealeři se tedy dle něj musí naučit, jak ji zákazníkům nabídnout. K tomu má posloužit digitální revoluce, kterou mají v příštích 12 měsících projít prodejní plochy.

„Chceme přenést strategii Simply Clever do showroomů,“ popisuje chystané změny Favey. Dealeři proto budou mít k dispozici virtuální realitu, stejně jako se značka hodlá zaměřit i na prodej po internetu. Online pak u elektromobilů bude probíhat i aktualizace některých systémů, po vzoru Tesly. To vše jsou přitom věci, na které tradiční klientela automobilky není zvyklá.

Suma sumárum, onen ujetý vlak je dle značky jen ku prospěchu věci. Jakmile totiž první elektromobily Škody dorazí na trh, bude sít dobíjecích stanic daleko větší a dealeři připraveni na nabízení dražších vozů jiným klientům. Zda ovšem na konci této cesty bude úspěch, je zatím ve hvězdách.


Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 1 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 01Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 2 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 02Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 3 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 03Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 4 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 04Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 5 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 05Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 6 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 06Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 7 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 07Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 8 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 08Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 9 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 09Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 10 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 10Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 11 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 11Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 12 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 12Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 13 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 13Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 14 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 14Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 15 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 15Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 16 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 16Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 17 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 17Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 18 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 18Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 19 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 19Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 20 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 20Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 21 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 21Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 22 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 22Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 23 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 23Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 24 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 24Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 25 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 25Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 26 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 26Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 27 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 27Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 28 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 28Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 29 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 29Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 30 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 30Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 31 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 31Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 32 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 32Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 33 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 33Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 34 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 34Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 35 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 35Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 36 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 36Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 37 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 37Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 38 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 38Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 39 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 39Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 40 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 40Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 41 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 41Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 42 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 42Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 43 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 43Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 44 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 44Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 45 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 45Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 46 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 46Škoda přiznává, že ji v určitých ohledech ujel vlak. Vidí v tom ale výhodu - 47 - Skoda Vision E prvni jizda 2017 47
Produkční verze Škody Vision E dorazí v roce 2020. Cenově se zařadí po bok modelu Kodiaq, ač půjde o menší vůz. Dealeři proto potřebují čas, aby se s takovým produktem naučili pracovat a aby jej dokázali nabídnout zcela novému typu zákazníků. Proto Škoda říká, že ji nevadí, že má i oproti jiným značkám koncernu VW na tomto poli ztrátu i více než pět let

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.