Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že Kodiaq RS zajel rekord Ringu. Překonal ale leda starou dodávku
14.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vytvořit rekord své třídy? Stačí si vytvořit kategorii, ve které nikdo nesoutěží. Tak to udělala Škoda s Kodiaqem RS, její čas je v absolutním měřítku docela rozpačitý.
Již párkrát jsme naznačili, že rekordy z Nordschleife začínají postrádat na významu. Zatímco dříve docházelo pouze k dělení na produkční, koncepční a závodní vozy, dnes fanfáry zaznějí pokaždé, když kolo objede nejrychleji hatchback, sedan, kombík, SUV, předokolka, zadokolka, čtyřkolka, elektromobil... a tak bychom vlastně mohli pokračovat do nekonečna. Vlastně nás proto nepřekvapuje, že jedním takovým se nyní pochlubila Škoda.
Mladoboleslavská automobilka testuje v pohoří Eifel již hezkých pár měsíců nový Kodiaq RS, a právě toto SUV se nyní stalo rekordmanem. To by mnohého mohlo překvapit, neboť rekord v dané kategorii má držet od loňského září Alfa Romeo Stelvio QV, jenž díky 510 koním pod kapotou zvládla objet 20,8 kilometru dlouhý okruh za velmi působivých 7 minut a 51,7 sekundy. Tento čas ale mladoboleslavský medvěd zdaleka nepřekonal.
Jak je tedy možné, že se pyšní rekordem? Inu, je to prosté - Stelvio je pětimístným SUV, Kodiaq RS sedmimístným. A právě díky tomu se stává nejrychlejším SUV Ringu se třemi řadami sedadel. Za jeho volant přitom usedla Sabine Schmitz, která kolo obkroužila za 9 minut a 29,84 sekundy. Zrovna tento čas nás ale ve výsledku příliš neuchvátil, vlastně nám přijde relativně špatný.
Pro srovnání nemusíme chodit daleko, byť musíme zamířit hodně do minulosti. Konkrétně pak do 10. července 2005, kdy měla premiéru sedmá epizoda šesté série Top Gearu. Právě v ní „Královna Ringu“, jak se jinak Sabine přezdívá, usedla za volant Fordu Transit. Tedy neaerodynamické dodávky, jenž díky výkonu 136 koní potřebuje na akceleraci z klidu na stovku něco okolo 20 sekund.
Sabine přitom doufala, že se jí právě s tímto vozem povede protnout bariéru deseti minut, nakonec však skončila osm sekund nad ní. I to je ale vlastně neskutečný čas, většina z nás by totiž Transit někde převrátila a zbytek by dojel do cíle až ve chvíli, kdy by jediná žena, jenž kdy vyhrála 24 hodin Nürburgringu, již dávno šla na kutě. V té době přitom Sabine měla na kontě 14 až 15 tisíc kol.
Od té doby se její bilance více než zdvojnásobila. Ostatně sama „Královna Ringu“ přiznává, že ročně najede minimálně 1 200 kol. Na okruhu je tedy jako doma, což je vlastně tvrzení ryze pravdivé. Sabine se totiž právě zde narodila, neboť její rodiče zde vlastnili hotel. Jeho vedení se závodnice věnuje dodnes, stejně jako dalším aktivitám souvisejícím se slavným okruhem.
Je proto překvapivé, že 13 let poté, co Ring zvládla s dodávkou se 136 koňmi za 10 minut a nějaké drobné, zajede s SUV, které se pyšní 240 koňmi, lepší aerodynamikou, poladěným podvozkem a řadou moderních systémů, čas jen o 38 sekund lepší. Rozhodně si přitom nemyslíme, že by zatím stála ztráta jejích schopností, zvláště když nyní navíc měla k dispozici volnou trať.
Škoda tak možná měla nechat marketingové oddělení spát, než jej povolávat k horečnaté aktivitě. Jakkoliv totiž Kodiaq RS může být impozantní z místa řidiče, díky možnému srovnání s více než dekádu starou dodávkou již tak rychle nepůsobí. Jelikož však o rekordní jízdě Fordu Transit dnes již jen málokdo ví, zákazníci budou nejspíše na novou vějičku sedat více než vosy na med. Však je to rekordman...
Sabine Schmitz zajela se Škodou Kodiaq RS nový rekord Ringu, jenž platí pro sedmimístná SUV. Pokud se na to ale zadíváme objektivně, je daný čas vlastně hodně pomalý a za nejlepší platí jen proto, že jiní nesoutěží. Takové Bentley Bentayga nebo Audi SQ7 by okruh i v plném obsazení zvládly jistě o hodně rychleji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva