Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie?

Pokud si někdo v Evropě koupí novou Škodu, nejspíše už u značky zůstane. A na některých trzích je pro českou automobilku situace ještě příznivější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie?

2.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud si někdo v Evropě koupí novou Škodu, nejspíše už u značky zůstane. A na některých trzích je pro českou automobilku situace ještě příznivější.

Spolehlivostí nových i starých aut se zabýváme poměrně často. Přitom pokaždé zmiňujeme, že spokojenost či naopak nespokojenost zákazníků s daným produktem výraznou měrou ovlivňuje věrnost dané značce. Je přitom poměrně překvapivé, že ačkoliv stále větší počet elektronických systémů vede ke stále větší četnosti poruch, lidé se jednou či dvěma návštěvami v servise nenechají ve svém přesvědčení zviklat. Díky tomu loajalita narostla na nejvyšší úroveň v historii.

V rámci průměru celého odvětví tu máme 52,8procentní věrnost zákazníků vůči značce, jejíž vozidlo již vlastnili. To možná na první pohled nepůsobí pozitivně, nicméně lze dodat, že kupříkladu v Americe se o čelo žebříčku již nějaký ten pátek perou General Motors a Ford, přičemž obě automobilky teprve před několika málo lety dokázaly dosáhnout více než 60procentní věrnosti. Vděčit za to přitom mohou uzavření několika značek jako Hummer či Pontiac, stejně jako neustálému rozšiřování portfolia, které dokáže oslovit stále více zákazníků.

Dosažení 60procentní loajality je v segmentu velkým úspěchem a zároveň i jakousi metou, po jejímž dosažení touží každý výrobce. Při pohledu na diskuze pod články o Škodě by se přitom mohlo zdát, že mladoboleslavská automobilka nemá pomalu ani šanci se k ní byť jen přiblížit. Nicméně opak je pravdou, jak nyní potvrdil šéf značky Bernahrd Maier. Dle něj totiž věrnost ke značce „na některých trzích dosáhla 60 procent. Zároveň je i konzistentní, pročež bude hrát stěžejní roli v naší strategii růstu.“

Je nutné dodat, že s loajalitou zákazníků pracuje nejintenzivněji britské zastoupení značky, které pravidelně přichází s různými věrnostními programy. Povětšinou jde přitom o výraznější slevy na koupi nového vozu, na něž má nárok prakticky každý zákazník, v jehož rodině již došlo na koupi některého z modelů Škody. Pokud tedy žijete na ostrovech a třeba váš strýc si před pár lety pořídil Superb, vy můžete v době věrnostních akcí počítat se slevou až 40 tisíc korun. To již může představovat až 10 % ceny vozu navíc k obvyklým slevám, což není k zahození.

Ve výsledku tedy není překvapivé, že loajalita zákazníků na britském trhu je dokonce ještě vyšší než míra, o které hovořil Maier. Dosahuje totiž neskutečných 84 procent, což znamená, že pouhých 16 % lidí, kteří si Škodu koupí, už ji znovu nechce. Musíme však dodat, že za její výší se podílí také obliba značky mezi správci firemních flotil. Pokud jste se tedy nedávno divili vítězství Škody Superb mezi fleetovými vozy, nyní je evidentní, co za ní vězí. Působivé přitom je, že značka tohoto úspěchu dosáhla během několika málo let - ještě na přelomu milénia byla totiž na britském trhu vnímána velmi negativně kvůli omezené nabídce i komunistickému stigmatu. A jak to bylo o dalších deset let dříve, jistě nemusíme připomínat.

Právě loajalita zákazníků je pak jedním z důvodů, proč nejprodávanější model značky, Octavii, nedostal ze sedla ani její kontroverzní a většinou auditoria odmítaný facelift. Jak jsme předpokládali i v našem testu, lidé si nekupují škodovky kvůli jejich vzhledu, a tak zůstali tomuto modelu věrni i nadále. Přesto je otázkou, zda je moudré, aby si česká automobilka s náklonností svých tak věrných zákazníků zahrávala - jednou by to také mohla přehnat...


Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 1 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 001Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 2 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 003Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 3 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 005Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 4 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 014Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 5 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 015Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 6 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 018Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 7 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 073Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 8 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 074Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 9 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 076Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 10 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 111Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 11 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 113Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie? - 12 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 116
Škoda se těší neobvykle vysoké věrnosti zákazníků, na britském trhu dokonce 84procentní. I díky tomu zákazníci přešli i jinak odmítaný facelift Octavie třetí generace

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše