Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie?
2.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud si někdo v Evropě koupí novou Škodu, nejspíše už u značky zůstane. A na některých trzích je pro českou automobilku situace ještě příznivější.
Spolehlivostí nových i starých aut se zabýváme poměrně často. Přitom pokaždé zmiňujeme, že spokojenost či naopak nespokojenost zákazníků s daným produktem výraznou měrou ovlivňuje věrnost dané značce. Je přitom poměrně překvapivé, že ačkoliv stále větší počet elektronických systémů vede ke stále větší četnosti poruch, lidé se jednou či dvěma návštěvami v servise nenechají ve svém přesvědčení zviklat. Díky tomu loajalita narostla na nejvyšší úroveň v historii.
V rámci průměru celého odvětví tu máme 52,8procentní věrnost zákazníků vůči značce, jejíž vozidlo již vlastnili. To možná na první pohled nepůsobí pozitivně, nicméně lze dodat, že kupříkladu v Americe se o čelo žebříčku již nějaký ten pátek perou General Motors a Ford, přičemž obě automobilky teprve před několika málo lety dokázaly dosáhnout více než 60procentní věrnosti. Vděčit za to přitom mohou uzavření několika značek jako Hummer či Pontiac, stejně jako neustálému rozšiřování portfolia, které dokáže oslovit stále více zákazníků.
Dosažení 60procentní loajality je v segmentu velkým úspěchem a zároveň i jakousi metou, po jejímž dosažení touží každý výrobce. Při pohledu na diskuze pod články o Škodě by se přitom mohlo zdát, že mladoboleslavská automobilka nemá pomalu ani šanci se k ní byť jen přiblížit. Nicméně opak je pravdou, jak nyní potvrdil šéf značky Bernahrd Maier. Dle něj totiž věrnost ke značce „na některých trzích dosáhla 60 procent. Zároveň je i konzistentní, pročež bude hrát stěžejní roli v naší strategii růstu.“
Je nutné dodat, že s loajalitou zákazníků pracuje nejintenzivněji britské zastoupení značky, které pravidelně přichází s různými věrnostními programy. Povětšinou jde přitom o výraznější slevy na koupi nového vozu, na něž má nárok prakticky každý zákazník, v jehož rodině již došlo na koupi některého z modelů Škody. Pokud tedy žijete na ostrovech a třeba váš strýc si před pár lety pořídil Superb, vy můžete v době věrnostních akcí počítat se slevou až 40 tisíc korun. To již může představovat až 10 % ceny vozu navíc k obvyklým slevám, což není k zahození.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že loajalita zákazníků na britském trhu je dokonce ještě vyšší než míra, o které hovořil Maier. Dosahuje totiž neskutečných 84 procent, což znamená, že pouhých 16 % lidí, kteří si Škodu koupí, už ji znovu nechce. Musíme však dodat, že za její výší se podílí také obliba značky mezi správci firemních flotil. Pokud jste se tedy nedávno divili vítězství Škody Superb mezi fleetovými vozy, nyní je evidentní, co za ní vězí. Působivé přitom je, že značka tohoto úspěchu dosáhla během několika málo let - ještě na přelomu milénia byla totiž na britském trhu vnímána velmi negativně kvůli omezené nabídce i komunistickému stigmatu. A jak to bylo o dalších deset let dříve, jistě nemusíme připomínat.
Právě loajalita zákazníků je pak jedním z důvodů, proč nejprodávanější model značky, Octavii, nedostal ze sedla ani její kontroverzní a většinou auditoria odmítaný facelift. Jak jsme předpokládali i v našem testu, lidé si nekupují škodovky kvůli jejich vzhledu, a tak zůstali tomuto modelu věrni i nadále. Přesto je otázkou, zda je moudré, aby si česká automobilka s náklonností svých tak věrných zákazníků zahrávala - jednou by to také mohla přehnat...
Škoda se těší neobvykle vysoké věrnosti zákazníků, na britském trhu dokonce 84procentní. I díky tomu zákazníci přešli i jinak odmítaný facelift Octavie třetí generace
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva