Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že rozmach SUV dosáhl vrcholu, nové modely mohou být zklamáním
27.8.2019 | Petr Prokopec
Hlad po vozech s vyšší stavbou se zdá být neukojitelný, situace v Číně ale ukazuje, že preference zákazníků se od tohoto karosářského stylu začínají odvracet. Zbytek světa má dle Škody následovat.
Plány automobilek vždy stojí na mnoha pilířích, v posledních letech se ale dva staly důležitější než jiné. Jednak šlo o konstantně rostoucí oblibu SUV, stejně jako o stabilně rostoucí čínský trh. Jistot ve světě aut ale nyní ubývá - čínský trh se výrazně propadá a byť automobilky na něm nabízí stále více SUV, ani jejich úspěch už není samozřejmý. Promluvil o tom Alain Favey, prodejní šéf Škody, která v Číně nabízí už čtveřici SUV a brzy k nim přidá několik dalších. Přesto předpokládá, že nálady na trhu jim budou přát stále méně.
„Obliba SUV letí stále nahoru a vy si myslíte - a je to naprosto lidské - že tento trend bude trvat věčně. Dnes SUV představují 56 procent aut, které se po celém světě prodají, nicméně se objevují první náznaky toho, že tomu tak dále nemusí být,“ uvedl Favey. A rovnou dodal, že ony první náznaky přichází právě z Číny. „Čínský trh je místem, kde poptávka po SUV byla závratná. Paradoxní je, že zatímco každý očekával pokračování tohoto trendu, reálně došlo k obratu a čínský trh s SUV již neroste.“
Ke změnám ale dochází v rámci celého čínského trhu, který po letech dvouciferného růstu letos klesá dvouciferným tempem. Pro automobilky to rozhodně není dobrá zpráva, neboť jak bylo zmíněno již v úvodu, své produktové plány šijí na míru hlavně Číně. Pokud ovšem klesá tamní obliba SUV i celkové registrace, dostává je to do potíží.
Favey v tomto ohledu naznačuje, že stav čínského trhu jen potvrzují správnost rozhodnutí značky setrvat také u aut jako je Octavia či chystaná Scala. „Zákazníci se začínají stále více ptát po notchbacích či po sedanech.“ Tradiční vozy tak automobilka hodlá nadále ponechat ve svém portfoliu, neboť věří, že jsou nadmíru důležité pro její konstantní udržitelný růst. Něco takového se stále očekává i od SUV, Favey ale varuje, že další nově uvedené modely mohou přinést automobilkám zklamání.
Přesto je rozšíření nabídky SUV u Škody nezastavitelným plánem. V Evropě půjde zejména o produkční verzi konceptu Vision E, na který si budeme muset počkat do začátku příští dekády a dorazí i s elektrickým ústrojím pod kapotou. V tu chvíli bude mít Škoda v nabídce čtyři SUV v Evropě a možná až dvojnásobek v Číně. Favey přesto nevěří, že by se SUV staly dominantními a zcela vytlačily tradiční karosářské styly.
„Vždy tu bude poptávka i po jiných typech aut. Věříme, že v budoucnu lidé budou stále žádat vozy jako Octavia nebo Scala. Sporná je budoucnost kombíků, ale naše pozice v této části trhu byla vždy silná, a proto věříme, že zájem o ně bude i nadále dostatečný,“ uzavřel téma Favey.
Obliba SUV v Číně tedy dle mladoboleslavské značky dosáhla vrcholu a je prý jen otázkou času, než se jich lidé přejí i ve zbytku světa. Proto se Škoda bude sveřepě držet i tradičních hatchbacků, liftbacků, sedanů či kombíků, neboť zájem o ně je nadále velký a do budoucna má dojít na změnu trendů. Vzhledem k tomu, že podobně hovoří stále více výrobců, může skutečně brzy dojít k obratu.
Zatím poslední novinkou Škody na poli SUV je oficiálně stále nepředstavený Kamiq GT, který je shodou okolností určen pouze pro Čínu. Jeho budoucí úspěch je s ohledem na slova Škody otázkou
Od loňska prodávaný Kodiaq GT, předchozí čínská novinka značky mezi SUV, je ale pro Škodu úspěchem
Foto: Autohome China
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda