Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda riskuje ostudu, také Octavia III 4x4 je v Ženevě „snížena” upínacími pásy
6.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prvenství v „ladění“ stahovacími popruhy Škoda mateřskému VW už nevezme, učí se ale docela rychle.
Volkswagen nám na loňském pařížském autosalonu představil kromě svých naleštěných novinek také poněkud neortodoxní způsob ladění podvozku. U předsériového Golfu GTI sedmé generace tehdy někoho napadalo vylepšit jeho postoj snížením světlé výšky a zmenšením spár mezi blatníky a koly. Na tom by nakonec asi nebylo nic neobvyklého, kdyby daná operace neproběhla ve stylu „last minute“, a tak se místo kratších pružin dostaly ke slovu stahovací popruhy. Náhoda?
Nebylo to dost možná poprvé, a jak máte možnost sami opět vidět, evidentně ani naposledy. Náhodou jsme navíc včera zjistili, že upínacími pásy „vytuněný“ podvozek není pouze specialitou wolfsburgské automobilky, ale používá se rovněž u další, nám poněkud bližší koncernové značky.
Během prvotního představení nové Octavie III Combi jsme nechali ve vzduchu viset otázku, zdali Škoda, respektive spíše VW změní (vzhledem k poněkud vyšší hmotnosti vozu a trochu jinému naladění) své rozhodnutí montovat víceprvkovou zadní nápravu výlučně ve spojení s nejvýkonnějšími modely, nebo ji začne dodávat i v kombinaci se slabšími motorizacemi. Včerejší podrobné představení nového kombíku sice dalo jasnou odpověď, přesto jsme se kombíku s pohonem 4x4 pro jistotu podívali pod sukně.
Co jsme našli, vidíte sami - showtuning zjevně žije dál. Možná bychom nad tímto „objevem“ nakonec mávli rukou a neřešili jej, opakovaný vtip obvykle moc zábavný není, nejsme však s to pochopit jeden drobný detail. A nejde přitom ani tak o fakt, že se v tomto případě už nejedná o koncept, ale o auto prezentované jako produkční model, nýbrž o úplně jinou věc. Když někdo sníží ostrý hatchback, třebaže jen popruhy, má to alespoň vnitřní logiku. Proč ale někdo dělá stejnou věc u vozu jako je Octavia 4x4, u které se decentně zvýšený podvozek stal téměř součástí její osobnosti a poznávacím znamením?
Je tak trochu mimo obvyklé chápání, proč by zrovna vůz, který si dělá ambice být nenápadným allroadem, měl na stánku značky vypadat jako kombík RS. A to nemluvíme o tom, že je zde světovému tisku a posléze i zákazníkům prezentováno něco, co není realitou - ostatně i na dalších fotkách můžete vidět, že tato modifikace činí auto opticky poměrně výrazně nižším než skutečný vůz, který si už od včera můžete také koupit.
VW si loňským „tuningem” tohoto druhu utrhl docela velkou ostudu po celém světě, Škoda dnes nepoučena riskuje totéž. Navíc s autem, které vůbec nemusí vypadat nízké, aby bylo atraktivní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Zadní náprava Octavie Combi 4x4 v Ženevě dokazuje, že se historie může opakovat
Vůz pochopitelně vypadá nižší, je to ale u verze 4x4 nějaká přednost?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB