Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Superb v dlouhodobém testu oslnila Brity, moderním trendům ale vzdorovat nedokáže
23.4.2019 | Petr Prokopec
Škody si ve Velké Británii získávají stále více respektu a kolegové z Car Throttlu tomu čáru přes rozpočet nedělají. I tak mají své výhrady.
Třetí generace Škody Superb, tedy té novodobé, přišla na trh v roce 2015. A okamžitě se těšila nemalému úspěchu, jakkoliv segment s mainstreamovými sedany a liftbacky vyšších tříd v posledních letech výrazně strádá. Zákazníci se totiž hromadě přesunují k SUV a neopouští kvůli tomu jen již zmíněné karosářské styly, ale rovněž velké kombíky. Zrovna v tomto směru a právě u českého vozu ovšem dělají nemalou chybu, neboť na Superb Combi pějí chválu naprosto všichni, nikoliv jen příznivci mladoboleslavské značky.
Momentálně tu máme zpověď kolegů z britského Car Throttlu, která přichází po pětiměsíčním testu. Jak se dalo očekávat, pochvaly se od nich dočkal hlavně zavazadelník. Ten v základu pobere nemalých 660 litrů, velmi tedy usnadňuje nakládání a vykládání všech možných kamer, fotoaparátů, čoček nebo stativů, aniž by byla jakkoliv ohrožena kapacita sedadel. Vhod navíc přichází skutečnost, že vzpěry víka jsou natolik silné, že udrží záď otevřenou i za jízdy až do 80 km/h. Snadno tak lze z „kufru” pořizovat i jízdní záběry.
Snad ještě větší chvála je však spojena s komfortem, který vůz nabízí. To ve výsledku není až tak překvapivé, neboť jde o úroveň výbavy Laurin & Klement, ovšem skutečnost, že zahraniční novináři šponují Superb mezi vůbec nejpohodlnější vozy, s jakými kdy co měli do činění. I to navíc prospívá jejich činnosti, neboť čím komfortněji je podvozek naladěn, tím méně se fotografům za jízdy klepou ruce při focení. Mimo to zmiňují, že komfort vozu si chválí i penzisté.
Je tedy Superb bezchybnou koupí? Úplně bez ztráty kytičky zatím hodnocením zahraničních kolegů neprošel, výtky míří hlavně k motorovému prostoru. Zde svou práci odvádí dvoulitrový turbodiesel se 150 koňmi, jenž dostala na starosti automatická převodovka DSG. Průměrná spotřeba se přitom po takřka osmi tisících kilometrech ustálila na 4,8 litrech, což je příjemné, ovšem rozjezdy jsou spíše letargické a nepomůže ani volba sportovního režimu.
Je přitom otázkou, zda by pomohla verze o výkonu na 190 koní, neboť převodovky začínají být v poslední době u řady aut kamenem úrazu. Mají sice daleko více rychlostních stupňů než dříve, ovšem jejich zpřevodování i software jsou uzpůsobeny hlavně maximálnímu možnému snížení spotřeby, což znamená, že částečně tlumí potenciál pod kapotou. Platí to přitom hlavně o mainstreamových verzí dvouspojkových automatů.
Není to ovšem jediná chyba vozu, další je spojena s rozhraním Bluetooth, jehož chování je občas stejně nevyzpytatelné jako u automatu. Tím však kritika končí, vrátit bychom se tak mohli znovu ke chvále. Ovšem tak tomu není, přestože redaktoři jsou se Superbem Combi spokojeni. Jedním dechem však dodávají, že dříve dlouhodobě testovaný Kodiaq byl ještě lepší, neboť disponoval zvýšenou pozicí sedadla a měl taktéž prostorný zavazadelník. A navíc lepší odezvu na plyn.
Suma sumárum tedy sice naši kolegové příliš nechápou, proč si lidé kupují mnohem dražší kombíky od BMW nebo Mercedesu, ovšem zároveň potvrzují moderní trendy, jenž volají po úkroku k SUV. Jsme přitom zvědavi, kdy tato móda skončí, zatím to však na naplnění dřívějších negativních prognóz nevypadá - třeba koncern VW naznačoval, že konec přijde s nástupem elektromobility, ani to se ale nezdá být pravděpodobné. Právě vozy s vyššími rozměry mají totiž více místa na baterie a snáze se v nich ztratí jejich hmotnost, která charakter menších vozů mění výrazněji...
Škoda Superb Combi se od zahraničních novinářů dočkala po pětiměsíčním testu nemalé chvály. Přesto ale přiznávají, že dříve zkoušený Kodiaq byl lepší
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch