Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Superb vs. VW Passat vs. Audi A4: klání kombi s TDI nezaujatým pohledem
4.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kdybychom toto klání rozhodovali my, řeknete, že straníme Škodě. Kdyby to byl Němec, řeknete, že straní Audi a VW. A co když je rozhodcem Brit?
V případě testů nemáme příliš v lásce slova jako „objektivní”, „nezaujatý” či „nestranný”, neboť je vždy rozhoduje člověk nebo lidé. A žádná živá bytost z podstaty nikdy nemůže uvažovat právě takto. Nechceme tím říci, že je každý recenzent „koupený” či se záměrně snaží poškodit a nebo pochválit ten či onen vůz, to tak snad povětšinou nebude. Do každého hodnocení ale zkrátka promlouvají i jiné než ryze racionální soudy vynesené jen a pouze na základě aktuálních zjištění.
Pokud má například někdo dřívější zkušenost s Alfou Romeo a nyní posuzuje kvality Alfy Romeo, nějak se to projeví, i když modely z let 2002 a 2017 nemusí spojovat nic než znak na přídi. A je úplně jedno, jaké ty dřívější zkušenosti jsou. Mohou být špatné a hodnocení současného současného produktu poškodí coby předsudek. A mohou být úplně stejně špatné a hodnocení současného produktu to zkreslí opačným směrem kvůli nízkým očekáváním. „Objektivní a nezaujata recenze” tedy neexistuje, každá je nějakým způsobem subjektivní a reflektuje osobnost, očekávání, zkušenosti a další specifika jejího autora. Přesto jsou tu takové, které jsou méně zaujaté než jiné.
To když třeba nějaké vozy hodnotí člověk, který není národnostně spjat s kterýmkoli z nich. Jistě není pravdou, že by každý Čech musel milovat Škodu, ale většina lidí je nějakým způsobem hrdá na svou zem a přiměje je to snažit se hledat to lepší. Proto existuje jen málo českých testů hanících Škody, málo německých testů hanících Volkswagen, málo britských testů hanících Jaguary či málo amerických testů hanících Chevrolety. Tak to zkrátka je.
Proto jsme vám chtěli ukázat srovnávací test Brita Mata Wilsona, který si vzal na mušku trojici aut koncernu VW - českou Škodu Superb Combi, německý VW Passat Variant a znovu německé Audi A4 Avant. Zvolil na poměry těchto modelů skromné specifikace, Superb a Passat 1,6 TDI a A4 2,0 TDI, takže do výsledku příliš nepromlouvalo třeba to, že Audi můžete mít také s šestiválcovými turby. A známe Matovu práci už léta - není to člověk, který by si udělal jméno nadržováním komukoli.
Jak tedy tuto trojici rozsoudil? Nejlépe uděláte, když si pustíte celou jeho videorecenzi níže, ale pokud nemáte čas nebo nevládnete angličtinou, jak by bylo třeba, přiblížíme vám klíčové závěry.
Pokud jde o cenu, srovnání je jasné - škodovka je tu nejlevnější. Pohledem českých cen možná ne tak moc jako v Británii, ale přesto: Superb Combi 1,6 TDI se u nás nenabízí, 2,0 TDI ale začíná na 713 900 Kč. Srovnatelný Passat Variant 2,0 TDI je v ČR k mání od 780 900 Kč a A4 Avant 2,0 TDI startuje na 963 900 Kč. To je koncernová cenová politika v kostce a i když s každou cenou dostanete něco trochu jiného co do výbavy (a v případě A4 i co do základní konstrukce), vcelku jasně to reflektuje, kam všechny tři vozy míří. Škoda je něco, VW něco víc a Audi něco extra.
Dále přijde na přetřes design, u kterého byste nejspíše čekali vítězství Superbu. A4 je nenápaditá, Passat ještě méně a Superb se aspoň o něco snaží. Tak to vidíme my, jenže základní verze s halogenovými světly a malými koly nevypadá zrovna jako Miss Auto a Mat ji označuje jako „jasně nejméně přitažlivou” z celé testované trojice. Passat je o něco výš, Audi v jeho očích nejvýš. Tady je to ale naprosto subjektivní záležitost, názor si nejlépe uděláte sami.
V případě provedení interiéru jasně vítězí Audi, to byste asi čekali. Ať už jde o materiály, montáž nebo použitou palubní elektroniku, je Ingolstadt jasně nejdál a asi by to tak mělo být. Ovšem druhé místo je plichta - VW by z titulu své snahy měl nabízet víc, ale nenabízí, interiér Superbu je srovnatelně kvalitní, dostupná elektronika prakticky totožná a za nás bychom řekli, že designově vypadá lépe než u poněkud příliš strohého Passatu. Ale to znovu posuďte sami.
Jiná písnička je to v případě vnitřního prostoru. Jistě, ve všech případech to jsou kombíky střední třídy, takže i v nejmenším Audi je dost místa pro lidi i zavazadla, ale Passat nabízí víc. A Superb daleko nejvíc - Mat správně říká, že tady je víc místa než v většině limuzín nejvyšších tříd, jen lépe obslouží čtyři cestující než pět. Zavazadelník je znovu vítězství Superbu - vedle Passatu jen o trochu, vedle A4 o hodně. Po stránce prostoru i praktické využitelnosti.
Co se týče jízdy, je to přesně naopak. A4 se svou specifickou platformou s motorem uloženým vpředu podél nabízí jasně nejlepší jízdní vlastnosti a pro řidiče nejzajímavější projev, koncernoví kolegové zůstávají pozadu. Nikoli však o parník a ne nutně k vlastní škodě - verze s nejslabším dieselem mají jistě jiné poslání než laskat řidiče a pokud jde o schopnost obstát před běžnými výzvami silniční jízdy a komfortně přepravit posádku, dělají to se ctí. Mat říká, že Passat o něco malinko lépe než Superb, v tomto případě i díky adaptivnímu podvozku (Superb jej může mít též) a o něco tiššímu projevu.
Jaký může mít tohle klání závěr? Pokud chcete mít to absolutně nejlepší, musí to být Audi, tady není co řešit. A nejlepší koupě? Za tu Mat označuje jasně Superb a budeme ho teď už jen citovat: „Ale pokud opravdu chcete nejlepší hodnotu za peníze a celkově nejlepší kombík, musí to být tento: Škoda Superb Combi. Jen málo aut nabízí tolik za tak malé peníze,” říká. To je pro škodovku v tomto klání úspěch, co myslíte?
Kompletní galerie snímků a video
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda