Reklama

Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat

Dnes v nabídce Škody Octavia není jediný motor, který by spaloval cokoli jiného než benzin či naftu. Šéf vývoje říká, že se to rychle změní, je totiž velkým fandou nejen CNG, ale i LPG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat

13.6.2018 | Petr Prokopec | 59 příspěvků

Dnes v nabídce Škody Octavia není jediný motor, který by spaloval cokoli jiného než benzin či naftu. Šéf vývoje říká, že se to rychle změní, je totiž velkým fandou nejen CNG, ale i LPG.

Stávající nabídka motorů Škody Octavia může působit poněkud zastarale. Stále v ní totiž figuruje 1,4litrový čtyřválec, který byl u většiny koncernových vozů již nahrazen novější jedna-pětkou. Ta sice disponuje stejným maximálním výkonem (150 koní), nicméně vyhovovat již má přísnějším emisním regulím. Co je ale podstatnější a nač se momentálně zaměříme především, to je verze tohoto motoru uzpůsobená spalování alternativních paliv.

Teď v nabídce Škody Octavia nefiguruje vůbec, „plyňáky“ ale pro Škodu mají v nejbližší budoucnosti stát jednou z priorit. „Začněme s tím nyní. Řada trhů o nich hodlá dychtivě debatovat. Chci být v kontaktu s lidmi, kteří se chtějí zasadit o ochranu ovzduší a přírody již nyní,“ uvedl k tématu šéf vývoje mladoboleslavské automobilky Christian Strube. Ten je velkým fanouškem vozů uzpůsobených pro spalování „plynu” a na mysli nemá jen CNG, ale i LPG. Věří, že takový pohon může výrazně přispět ke zlepšení životního prostředí a je to krok, který lze učinit ve velkém a především okamžitě.

Nová Octavia G-Tec bude první vlaštovkou chystané expanze, přičemž jak jsme uvedli výše, z jedna-čtyřky přesedlá na 1,5litrový čtyřválec TSI Evo. To je pro zákazníky velmi dobrá zpráva, neboť výkon naroste z dřívějších 110 koní na 130. Zároveň má vzrůst točivý moment z 200 na 240 Nm, zatímco spotřeba by měla klesnout o 5 procent. Změnou projde i nádrž, která nově pobere 21 kg CNG místo předchozích patnácti a je o 7,2 kg lehčí.

Tyto změny se pozitivně projeví na jízdní dynamice, pročež akcelerace z klidu na stovku poklesne z 10,9 na 9,8 sekundy. Dojezd se oproti tomu navýší, 620 km byste měli ujet na plyn a dodatečných 300 km na benzin. Identickou techniku dostane do vínku i sesterský Volkswagen Golf, stejně jako bude spalování plynu uzpůsobeno také Polo, Seat Ibiza a Arona či Audi A4 a A5 g-tron.

Informace k pohonu na LPG zatím chybějí, právě doplnění nabídky o provedení schopné spalovat zkapalněný propan-butan by ale konečně mohlo dovolit prorazit „plynovým” škodovkám v ČR. Češi na LPG slyší, aut se žlutou nálepkou na zádi je v provozu vidět spousta, ale kolik aut vídáte na CNG? Popularita této alternativy je nesrovnatelně menší, i kvůli omezené infrastruktuře.

Jsme tedy zvědavi, kdy a jakým způsobem se motory na CNG a LPG vrátí do nabídky Škody. Zvlášť v době omezené důvěry v auta poháněná diesel by zájem o Škody na LPG mohl být nemalý.

Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat - 1 - Skoda Octavia G-Tec 2016 prvni foto 01Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat - 2 - Skoda Octavia G-Tec 2016 prvni foto 02Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat - 3 - Skoda Octavia G-Tec 2016 prvni foto 03
Škoda Octavia G-Tec si dosud musela vystačit s jedna-čtyřkou. Nově ovšem dostane 1,5litrový motor, který nabídne více výkonu. Bude také úspornější, přičemž odstartuje CNG a LPG expanzi značky i celého koncernu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 59 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama