Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat

Dnes v nabídce Škody Octavia není jediný motor, který by spaloval cokoli jiného než benzin či naftu. Šéf vývoje říká, že se to rychle změní, je totiž velkým fandou nejen CNG, ale i LPG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat

13.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dnes v nabídce Škody Octavia není jediný motor, který by spaloval cokoli jiného než benzin či naftu. Šéf vývoje říká, že se to rychle změní, je totiž velkým fandou nejen CNG, ale i LPG.

Stávající nabídka motorů Škody Octavia může působit poněkud zastarale. Stále v ní totiž figuruje 1,4litrový čtyřválec, který byl u většiny koncernových vozů již nahrazen novější jedna-pětkou. Ta sice disponuje stejným maximálním výkonem (150 koní), nicméně vyhovovat již má přísnějším emisním regulím. Co je ale podstatnější a nač se momentálně zaměříme především, to je verze tohoto motoru uzpůsobená spalování alternativních paliv.

Teď v nabídce Škody Octavia nefiguruje vůbec, „plyňáky“ ale pro Škodu mají v nejbližší budoucnosti stát jednou z priorit. „Začněme s tím nyní. Řada trhů o nich hodlá dychtivě debatovat. Chci být v kontaktu s lidmi, kteří se chtějí zasadit o ochranu ovzduší a přírody již nyní,“ uvedl k tématu šéf vývoje mladoboleslavské automobilky Christian Strube. Ten je velkým fanouškem vozů uzpůsobených pro spalování „plynu” a na mysli nemá jen CNG, ale i LPG. Věří, že takový pohon může výrazně přispět ke zlepšení životního prostředí a je to krok, který lze učinit ve velkém a především okamžitě.

Nová Octavia G-Tec bude první vlaštovkou chystané expanze, přičemž jak jsme uvedli výše, z jedna-čtyřky přesedlá na 1,5litrový čtyřválec TSI Evo. To je pro zákazníky velmi dobrá zpráva, neboť výkon naroste z dřívějších 110 koní na 130. Zároveň má vzrůst točivý moment z 200 na 240 Nm, zatímco spotřeba by měla klesnout o 5 procent. Změnou projde i nádrž, která nově pobere 21 kg CNG místo předchozích patnácti a je o 7,2 kg lehčí.

Tyto změny se pozitivně projeví na jízdní dynamice, pročež akcelerace z klidu na stovku poklesne z 10,9 na 9,8 sekundy. Dojezd se oproti tomu navýší, 620 km byste měli ujet na plyn a dodatečných 300 km na benzin. Identickou techniku dostane do vínku i sesterský Volkswagen Golf, stejně jako bude spalování plynu uzpůsobeno také Polo, Seat Ibiza a Arona či Audi A4 a A5 g-tron.

Informace k pohonu na LPG zatím chybějí, právě doplnění nabídky o provedení schopné spalovat zkapalněný propan-butan by ale konečně mohlo dovolit prorazit „plynovým” škodovkám v ČR. Češi na LPG slyší, aut se žlutou nálepkou na zádi je v provozu vidět spousta, ale kolik aut vídáte na CNG? Popularita této alternativy je nesrovnatelně menší, i kvůli omezené infrastruktuře.

Jsme tedy zvědavi, kdy a jakým způsobem se motory na CNG a LPG vrátí do nabídky Škody. Zvlášť v době omezené důvěry v auta poháněná diesel by zájem o Škody na LPG mohl být nemalý.


Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat - 1 - Skoda Octavia G-Tec 2016 prvni foto 01Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat - 2 - Skoda Octavia G-Tec 2016 prvni foto 02Škoda vrátí do nabídky pohon pro šetřílky, který Češi milují. Měla by s ním bodovat - 3 - Skoda Octavia G-Tec 2016 prvni foto 03
Škoda Octavia G-Tec si dosud musela vystačit s jedna-čtyřkou. Nově ovšem dostane 1,5litrový motor, který nabídne více výkonu. Bude také úspornější, přičemž odstartuje CNG a LPG expanzi značky i celého koncernu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.