Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vydala návod, jak rozeznat její nová SUV. Takže pokud tápete...
18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka si snad nemyslí, že každý z nás potřebuje pár dioptrií. Jen takto upozorňuje na unikátní prvky modelů Karoq a Kodiaq.
V současné době prakticky každá automobilka hovoří o shodném DNA, které spojuje různé vozy v nabídce. Občas to zajde tak daleko, že u řady modelů je bez důkladnější znalosti téměř nemožné odlišit jednotlivé modelové řady. Experty na toto téma jsou nyní hlavně u Audi a Mercedesu, nějakou formu sdílení klíčových designových prvků dnes ale používá snad každá automobilky. Možná i proto Škoda nyní vydala návod, jak rozpoznat Karoq a Kodiaq.
Mladoboleslavská automobilka snad nepočítá s tím, že každý z nás je aspirantem na minimálně dvě dioptrie a nedokáže tak rozpoznat větší a menší SUV. Každý je navíc jistě dokáže odlišit od liftbacků, hatchbacků a kombíků, jež tvoří zbývající část porfolia. Spíše nás Škoda jen chtěla upozornit na řadu prvků, které jsou pro Karoq a Kodiaq unikátní či alespoň designově jinak zpracované.
Základem všeho jsou samozřejmě mohutnější tvary karoserie, které vždy počítají s vysokou linií boků a úzkým prosklením. Z profilu je důraz kladen na protaženou kabinu a kratší kapotu, čímž je odkázáno na velkorysý vnitřní prostor. Povšimnout si můžeme také hranatých tvarů blatníků doplněných ochrannými plastovými lemy. Do podběhů lze pak usadit až 19palcová litá kola.
Přesunout se můžeme k přídi, které dominuje mřížka chladiče s dvojitými vertikálními lamelami (ostatní vozy značky mají jednoduché) a chromovým rámečkem. Logo značky na kapotě motoru je větší než u ostatních modelů, nové poznávací znamení v podobě čtveřice světlometů počítá s vertikálním členěním. Mlhovky jsou přitom usazeny výše než u liftbacků či sedanů, aby byly lépe chráněny při jízdě v terénu. Což by dávalo smysl, kdyby zákazníci měli v plánu s nimi do těžšího terénu jezdit. Ale třeba se někdo najde...
Zamířit můžeme k zádi, jež je s čelními partiemi spojena boční linií Tornado. Ta je společným jmenovatelem prakticky pro celý koncern VW Group, u tohoto prvku tedy rozhodně nejde o unikát. Tím nejsou ani zadní lampy vytvarované do písmene „C“. Zde se Kodiaq drží osvědčené stylizace, Karoq poznáte podle výčnělku zasahujícího do víka zavazadelníku.
Ve finále pak můžeme zmínit ještě interiér, kde typickým prvkem pro rodinu SUV jsou čtyři vertikálně orientované výdechy klimatizace - u zbytku portfolia je použit horizontální design. Nevíme, jestli jste dosud nad rozeznáním Kodiaqu třeba od Superbu tápali, ale pokud ano, teď už jistě nebudete...
Odlišit od sebe Kodiaq a Karoq bude i s návodem trochu oříšek. Rozeznat je od zbytku nabídky snad tak složité nebude
A kdybyste přece tápali, Škody Karoq a Kodiaq se vůči zbytku nabídky odlišují unikátními stylistickými prvky. Zde jsou všechny zvýrazněné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 4 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 5 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva