Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo?

Německý koncern se dohodl s Indy na spolupráci, která by měla vést k novým vozům VW a Škody pro indický trh. Němci nemohou jinak, sami jsou mo drazí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo?

9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern se dohodl s Indy na spolupráci, která by měla vést k novým vozům VW a Škody pro indický trh. Němci nemohou jinak, sami jsou mo drazí.

Indickou automobilku Tata Motors má většina lidí spojenu s modelem Nano. Ten proslul především nízkou cenou a ne zrovna přesvědčivým jízdním projevem. Pro Indii měl znamenat něco jako kdysi VW Brouk pro Evropu, měl motorizovat domácí trh namísto motocyklů a skútrů, to se ale nakonec až tak moc nepovedlo. Značka ovšem ukázala celému světu, jak se vyrábí levné vozy. Nově sice s divizí Tamo ukazuje, že umí udělat i sportovní vůz, ten ale poslouží spíše jejímu image než registracím.

Tata Motors ovšem spíše než modelem Racemo zaujala na ženevském autosalonu podpisem smlouvy stvrzujícím spolupráci s koncernem Volkswagen, která se má dotýkat značek Volkswagen a Škoda. Oficiální to zatím není, podle indického Autocaru ale šéf VW Matthias Müller se svým protějškem z Taty Günterem Butschekem podepsal vyhlášení porozumění, tedy jakousi předzvěst budoucí smlouvy. Její oficiální podrobnosti bychom se přitom měli dozvědět zítra, tedy 10. března.

O spolupráci německého a indického koncernu se mluví již skoro rok a pramenit by měla v nové modely Volkswagenu a Škody určené pro indický trh. Původně se vše mělo točit kolem modulární platformy MQB-A, kterou by použila i Tata, pro indický trh se ale ukázala být příliš drahou. Užita tak má být architektura AMP (Advanced Modular Platform), za níž stojí Indové. To samé platí o motorech, i tady dodají techniku Indové.

Co tedy přinese Volkswagen? V prvé řadě peníze a úspory z rozsahu pro Tatu. Z toho se zdá, že dohoda bude poněkud jednostranná, to je ovšem pouhé zdání. Tata Motors pro změnu počítá s přístupem k některými pokročilým technologiím Volkswagenu, které budou postupně implementovány do jejích vozů.

Dodejme, že Škoda v Indii nabízí už dnes zčásti specifické modely a i když stojí na starší technice koncernu VW, pro potřeby indického trhu jsou stále příliš drahé, což brání jejich většímu rozšíření. Patrně budou nabízeny i nadále, třeba i spolu s novým Superbem a dalšími standardními škodovkami, portfolio značky by ale díky této spolupráci mělo být rozšířeno směrem dolů, zejména cenově. To by v poslední době poněkud klesající indiské registrace Škody mělo opět navýšit.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo? - 1 - Tata Motors a VW spoluprace 01Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo? - 2 - Tata Motors a VW spoluprace 02Škoda vyvine nové modely ve spolupráci s indickou Tatou. Bude z toho NanoGo? - 3 - Tata Motors a VW spoluprace 03
Šéfové koncernů VW Group a Tata Motors Matthias Müller a Günter Butschek v Ženevě podepsali memorandum o porozumění, tedy předzvěst dohody o spolupráci. Z té má profitovat mimo jiné Škoda

Zdroj: Autocar India

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.