Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škodě ve Velké Británii vyvstal soupeř, se kterým svádí bitvy i v České republice
14.7.2019 | Petr Prokopec
Zatímco Škoda ve Velké Británii míří s cenami stále výše a Brity neohromuje svými vozy tak, jako dříve, Hyundai jde přesně opačným směrem. Nové Santa Fe je sice pořád dražší, zjevně ale má čím okouzlit.
Není žádným tajemstvím, že Britové si oblíbili Škody. Produkty mladoboleslavské automobilky mají dnes dokonce v lásce natolik, že začínají zpětně milovat i auta, kterým se dříve vysmívali. Česká značka si tak v ostrovním království získala dobré renomé, jenže aktuálně začíná hřešit na to, čím po léta bodovala. Její auta najednou nejsou v testech hodnocena tak pozitivně, protože s rostoucí popularitou rostou i na ceně. A rázem tak musí být srovnávána s vozy, které dříve spadaly do jiných sfér.
To je pochopitelně voda na mlýn konkurenci, mezi níž začíná stále více vystrkovat růžky Hyundai. Jeho auta vypadají stále lépe, zakládají si na praktičnosti a s cenami nemíří do stratosféry. Stejně jako u nás tak chtějí zákazníky Škody a Mat Wilson z Carwow připouští, že mohou bodovat.
Patrné je to z jeho testu inovovaného Hyundai Santa Fe, které sice na body proti konkurenční Škodě Kodiaq ztrácí, nicméně pokud se zadíváte do tváře Mata Watsona, uvidíte v něm stejné nadšení, jaké je do ní vepsáno ve chvílích, kdy testuje Škodu či prémiové produkty prestižních značek. Navíc je třeba si uvědomit, že některé z výtek jsou spojeny s britskou nabídkou, nikoliv se samotným vozem.
Na britském trhu je korejské SUV k dispozici pouze s dieselovými motory a navíc striktně v sedmimístném provedení. To logicky ovlivňuje základní cenu, která nepatří mezi nejnižší - SUV je k mání od 33 450 GBP (cca 954 tisíc Kč). V Česku lze oproti tomu sáhnout jak po benzinovém agregátu, tak po pětimístné verzi. Ceny tedy startují na daleko přijatelnějších 799 990 Kč. Jakkoliv i tak je Kodiaq u nás levnější, a to dokonce v dieselovém provedení.
Jelikož se pohybujeme v mainstreamu, kde cena je jedním z hlavních faktorů, jenž nakonec rozhodnou o nákupu, není překvapivé, že Kodiaq je nakonec hodnocen lépe, neboť v Británii startuje již na 26 755 GBP (cca 763 tisíc Kč), tedy podstatně níže než Hyundai. Je ale třeba dodat, že v tu chvíli je na palubě daleko méně výbavy a prostor jen pro pět cestujících.
Kodiaq tedy korejského soupeře neválcuje až tak moc, jak by se mohlo zdát. Mat je ze Santa Fe více než nadšen, zejména po stránce vzhledové mu vůz zvenčí i zevnitř připomíná prémiové produkty. V kabině je sice při bližším poznání jasně poznat, že v některých případech byly použity lacinější materiály, nicméně samotná architektura interiéru vše maže. A intuitivní rozložení ovládacích prvků pak již hodnocení začíná zvrhávat ke „světlé straně síly“.
Velké nadšení pak vzbudila sedadla, neboť vyhřívání je standardem ve všech třech řadách. V té prostřední nebudou mít problém s místem pro hlavu či nohy i basketbalisté, zatímco úplně dozadu se na krátké vzdálenosti vejde i dvojice dospělých. Zavazadelník lze otevírat automaticky i bez kopance pod nárazník, zatímco jízda je spíše uvolněná než sportovní. To ale ve výsledku podtrhuje charakter Santa Fe jako rodinného vozu.
Další slova jsou nejspíše již zbytečná, spíše je třeba si vychutnat Matovy grimasy během testu, ze kterých jsou jasně čitelné jeho pocity. Není tedy divu, že Santa Fe začíná vnímat jako alternativu ke Škodě, která dosud prakticky neexistovala. Uvidíme časem, zda jde o výjimku nebo o začátek nových pořádků, ze kterých Škoda radost mít opravdu nebude. Britský trh je totiž jedním ze stěžejních, zvláště proto, že lidé zde obvykle kupují hlavně výše položené výbavy a motorizace. Nyní by ale mohli začít více utrácet u Korejců než u Čechů.
Mat Watson sice novému Hyundai Santa Fe nenadělil tolik bodů jako Škodě Kodiaq, za tím však do značné míry stojí omezená nabídka Korejců ve Velké Británii. Mnohem podstatnější je tak nadšení, jakým při testu sršel
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva