Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď

V rámci celkového odbytu SUV jsou čísla britské klasiky kapkou v moři, chutě nejnáročnější klientely ale snadno mohou naznačovat budoucí podobu celého trhu. U těchto lidí už v případě Bentley SUV nevládnou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď

8.1.2020 | Petr Prokopec

Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď

/

Foto: Bentley

V rámci celkového odbytu SUV jsou čísla britské klasiky kapkou v moři, chutě nejnáročnější klientely ale snadno mohou naznačovat budoucí podobu celého trhu. U těchto lidí už v případě Bentley SUV nevládnou.


Lidé dnes sice stále kupují SUV ve velkém, přesto se neustále spekuluje o tom, kdy zájem o ně poleví. Že na těchto úvahách něco bude, potvrzuje zlom, který již u některých značek nastal. Bentley aktuálně vyrukovalo s prodejními výsledky za loňský rok, a ty jsou docela překvapivé. Jakkoliv se Bentayga měla původně starat přinejmenším o polovinu celkových firemních registrací, loni nešlo ani o nejprodávanější model značky.

Britové bohužel neprozradili přesná čísla spojená s jednotlivými modely, celkově se jim ale dařilo. Za rok 2019 prodali 11 006 aut, a tak již počtvrté v historii překročili metu 11 tisíc vozů a posedmé za sebou vyexpedovali více než 10 tisíc kusů. Co je pozoruhodnější, Bentayga sice zamířila nahoru a její globální prodeje meziročně vzrostly o 18 procent, na pozici nejprodávanějšího typu to ale nestačilo. Continental GT si totiž polepšil o enormních 54 procent a na firemní trůn zamířil právě ten.

Právě na tuto dvojici modelů tak připadají prakticky veškeré registrace, neboť limuzína Mulsanne se tradičně každým rokem prodá jen ve zhruba dvou či třech stovkách exemplářů. V případě sedanu Flying Spur pak loni došlo na mezigenerační obměnu, přičemž starý vůz byl víceméně jen doprodáván na počátku roku a ten nový bude k mání až letos. Bentley se tedy muselo obejít bez modelu, který měl dosud na kontě vždy okolo 20 procent veškerých firemních prodejů.

Z této bilance vyplývá, že britská automobilka by se letos mohla dočkat absolutního rekordu. Vše samozřejmě bude záviset i na skutečnosti, zda se Continental GT/GTC udrží v centru dění či zda dojde na pokles zájmu. Ostatně první vlna zákazníků je již ukojena, další část klientely pak již jistě vyhlíží Flying Spur namísto dvoudvířka. Právě jeho bilance za rok 2020 ve srovnání s Bentaygou pak nejlépe ukáže, jak si nyní SUV stojí u nejnáročnější klientely, která jistě ovlivní i dění na trhu jako takvoém.

Lze už jen dodat, že stěžejní byl pro Bentley americký trh, kde loni skončilo 2 913 aut. Druhé místo obhájila Evropa, přičemž z 2 670 registrací připadá 1 492 na britské zákazníky. Číně s 1 940 prodanými vozy pak připadá třetí místo, přičemž na rozdíl od předchozích dvou lokalit značka v této zemi zaznamenala propad. Ten byl ovšem dán nedostatkem samotných aut, stejně jako pozdním, až prosincovým příchodem Continentalu do showroomů.


Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď - 1 - Bentley prodeje 2019 01Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď - 2 - Bentley prodeje 2019 02Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď - 3 - Bentley prodeje 2019 03Skončí už móda SUV? Prodeje jedné z prestižních značek naznačují odpověď - 4 - Bentley prodeje 2019 04
Bentley se loni dostalo přes 11 tisíc prodaných aut zejména zásluhou dvojice Continental GT/GTC, Bentayga opustila pozici nejprodávanějšího vozu značky

Zdroj: Bentley

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.