Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavné BMW 507 slaví šedesátiny, v Mnichově jsou tak k vidění i prototypy
1.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) BMW si připomíná zrod kultovního modelu, který ji ovšem málem přivedl k bankrotu. I díky němu pak odstartovala pásovou výrobu.
Před rovnými 60. lety mnichovská automobilka v newyorském hotelu Waldorf-Astoria poprvé veřejnosti představila tehdy nové BMW 507. Tedy model, který měl značku po válečných letech přivést k blahobytu. Výroba dvoumístného roadsteru se ovšem neskutečně prodražila, díky čemuž nakonec na americkém trhu nestál zamýšlených 5 000 USD (cca 122 600 Kč), nýbrž dvojnásobek, optikou dnešních poměrů 81 300 USD (1 992 200 Kč).
To v současnosti nejsou nějaké extra velké peníze, v roce 1955 však BMW 507 stálo třikrát i pětkrát více než srovnatelné sporťáky od Jaguaru či Astonu Martin. Není tedy divu, že se značka pomalu ocitla na pokraji bankrotu a do budoucna zcela zapověděla ruční výrobu a místo toho přešla na pásovou. To jsou ovšem informace, které jsme vám již přinesli v rámci samostatného článku.
Věnovat se tedy můžeme novinkám, které souvisí s oslavou onoho 60. výročí. Ta se uskuteční ve firemním muzeu v Mnichově, kde BMW připravilo speciální exhibici mapující kořeny výjimečného modelu. Prohlédnout si tedy můžete nejen celou řadu produkčních exemplářů, ale také zcela první prototyp připomínající britské AC Ace. Ten byl zpočátku přijat s nadšením, které ale posléze vyprchalo.
Baron Albrecht von Goetz tedy nakonec musel přijít se zcela odlišným designem, který byl již schválen a s ohledem na onu ruční výrobu zamířil s menšími odchylkami do produkce. Mimo to ovšem BMW vyrobilo i několik zakázkových prototypů, z nichž jeden kupříkladu dostal do vínku mnohem hranatější karoserii od Giovanniho Michelottiho, autora dalšího kultovního modelu BMW 2002.
Dodat již můžeme pouze tolik, že značka v letech 1956 až 1959 vyrobila pouhých 254 exemplářů včetně dvou úvodních prototypů. Do dneška se přitom zachovalo zhruba 240 kousků, kdy u každého z nich hodnota přesahuje milion dolarů (24,5 mil. Kč).
BMW 507 letos slaví šedesátiny. Při té příležitosti si v muzeu značky v Mnichově můžete prohlédnout nejen známé tvary, ale i prototypy a speciální exempláře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva