Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení

Že by bylo moc křiklavé i na poměry Jona Olssona? Spíše nikoli, šikovný Švéd jen podle všeho udělal byznys i ze stavby aut pro sebe samého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení

4.8.2019 | Petr Miler

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že by bylo moc křiklavé i na poměry Jona Olssona? Spíše nikoli, šikovný Švéd jen podle všeho udělal byznys i ze stavby aut pro sebe samého.

Někteří lidé připomínají moderní podobu krále Midase a Jon Olsson je nepochybně jedním z nich. Prakticky z ničeho se dokázal vypracovat ke slávě a vysokým výdělkům ve světě lyžování, aniž by vyhrával olympiády. Později vydělal ještě víc díky taškám Douchebags, které vymyslel a začal vyrábět poté, co mu na trhu nic nevyhovovalo pro jeho převozy lyžarského vybavení. Nyní razí vpřed oděvní značku c'est normal (francouzsky „to je běźné”) a ani to není veškerý výčet jeho aktivit.

Nás Olsson vždy zajímal proto, že miluje výjimečná auta, kterých měl opravdu spoustu. I když si koupil VW Passat, byla to verze W8, když měl BMW M3, šlo o variantu CSL, později sedlal nejlepší Porsche nebo Lamborghini a postupně je začal upravovat k obrazu svému. Jeho kamuflované Audi RS6 s „rakví” na střeše se stalo legendou a když ho lupiči ukradli a spálili, oplakával ho snad každý automobilový nadšenec.

Nemáme důvod pochybovat o tom, že Olsson svá auta po léta pravidelně měnil kvůli tomu, že prostě pořád něco nového, lepšího, zajímavějšího, tak to nadšenci mají. Postupem času ale zjevně zjistili, že i na tom se dá vydělat - že když si nechá postavit unikátní auto na míru a v technickém průkazu zvěční své jméno, prodá jej za víc než co do něj investoval. A tak své poslední automobily mění skoro doslova jako ponožky a prodává je kolikrát ani ne měsíce poté, co dokonči jejich modifikace.

Případ toho posledního není výjimkou. Teprve v květnu jsme psali o tom, že dokončil přestavbu Lorda Hanse a světu převedl zvláštní kabriolet na bázi Mercedesu G500 4x4^2. Je to vskutku extrémní přestavba, která si příhodně říká Safari a pozdvižení budila i v Monaku, kde jsou na výjimečná auta zvyklí jako málokde jinde. Vůz dostal plátěnou střechu na způsob Jeepu Wrangler, jejíž součástí jsou i boční „okna“ a kterou lze rozbalit během dvou minut. Přepracovaný je i interiér a ladění se dočkal také motor. Dává až 850 koní, což zní trochu jako rozmar - s plátěnou střechou beztak jezdit maximálně 150 km/h, bez ní si pak může dovolit nanejvýš dvoustovku.

Olsson se dušoval, že tohle auto si nechal postavit pro sebe a s ohledem na výšku stropu garáží v Monaku, kde bydlí, i tak ale ve svém nejnovějším blogu zveřejnil, že auto prodává. Prý na něj dostal několik nabídek, ale buď pro něj žádná nebyla dostatečně dobrá, nebo s ohledem na situaci očekává, že se podobně rozmařilí zájemci o vůz jen poperou. Ti se mohou nyní s nabídkami hlásit u firmy Supergarage ve španělské Marbelle, která prodej auta zajistí, žádnou konkrétní sumu ale nezmínila ona ani sám Olsson. Dá se ovšem předpokládat, že bude o hodně vyšší než asi 6 milionů Kč, na kolik auto přišlo bez úprav jako nové - jeho úpravy musely stát miliony.


Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 1 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 01Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 2 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 02
Mercedes-Benz G500 4x4^2 se nejprve dočkal přestavby na ještě drsnější off-roadový speciál...

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 3 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 03Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 4 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 04
...než mu Jon Olsson vlastnoručně uřízl střechu

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 5 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 05Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 6 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 06
Taková konverze se však ukázala být nepraktickou kvůli výšce stropů jeho garáží v Monaku...

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 7 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 07Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 8 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 08Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 9 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 09Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 10 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 10Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 11 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 11Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 12 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 12Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 13 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 13
...proto Lord Hans dostal třetí reinkarnaci. V té je po necelých třech měsících v Olssonových rukou na prodej

Zdroj: Jon Olsson@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše