Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení

Že by bylo moc křiklavé i na poměry Jona Olssona? Spíše nikoli, šikovný Švéd jen podle všeho udělal byznys i ze stavby aut pro sebe samého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení

4.8.2019 | Petr Miler

Že by bylo moc křiklavé i na poměry Jona Olssona? Spíše nikoli, šikovný Švéd jen podle všeho udělal byznys i ze stavby aut pro sebe samého.

Někteří lidé připomínají moderní podobu krále Midase a Jon Olsson je nepochybně jedním z nich. Prakticky z ničeho se dokázal vypracovat ke slávě a vysokým výdělkům ve světě lyžování, aniž by vyhrával olympiády. Později vydělal ještě víc díky taškám Douchebags, které vymyslel a začal vyrábět poté, co mu na trhu nic nevyhovovalo pro jeho převozy lyžarského vybavení. Nyní razí vpřed oděvní značku c'est normal (francouzsky „to je běźné”) a ani to není veškerý výčet jeho aktivit.

Nás Olsson vždy zajímal proto, že miluje výjimečná auta, kterých měl opravdu spoustu. I když si koupil VW Passat, byla to verze W8, když měl BMW M3, šlo o variantu CSL, později sedlal nejlepší Porsche nebo Lamborghini a postupně je začal upravovat k obrazu svému. Jeho kamuflované Audi RS6 s „rakví” na střeše se stalo legendou a když ho lupiči ukradli a spálili, oplakával ho snad každý automobilový nadšenec.

Nemáme důvod pochybovat o tom, že Olsson svá auta po léta pravidelně měnil kvůli tomu, že prostě pořád něco nového, lepšího, zajímavějšího, tak to nadšenci mají. Postupem času ale zjevně zjistili, že i na tom se dá vydělat - že když si nechá postavit unikátní auto na míru a v technickém průkazu zvěční své jméno, prodá jej za víc než co do něj investoval. A tak své poslední automobily mění skoro doslova jako ponožky a prodává je kolikrát ani ne měsíce poté, co dokonči jejich modifikace.

Případ toho posledního není výjimkou. Teprve v květnu jsme psali o tom, že dokončil přestavbu Lorda Hanse a světu převedl zvláštní kabriolet na bázi Mercedesu G500 4x4^2. Je to vskutku extrémní přestavba, která si příhodně říká Safari a pozdvižení budila i v Monaku, kde jsou na výjimečná auta zvyklí jako málokde jinde. Vůz dostal plátěnou střechu na způsob Jeepu Wrangler, jejíž součástí jsou i boční „okna“ a kterou lze rozbalit během dvou minut. Přepracovaný je i interiér a ladění se dočkal také motor. Dává až 850 koní, což zní trochu jako rozmar - s plátěnou střechou beztak jezdit maximálně 150 km/h, bez ní si pak může dovolit nanejvýš dvoustovku.

Olsson se dušoval, že tohle auto si nechal postavit pro sebe a s ohledem na výšku stropu garáží v Monaku, kde bydlí, i tak ale ve svém nejnovějším blogu zveřejnil, že auto prodává. Prý na něj dostal několik nabídek, ale buď pro něj žádná nebyla dostatečně dobrá, nebo s ohledem na situaci očekává, že se podobně rozmařilí zájemci o vůz jen poperou. Ti se mohou nyní s nabídkami hlásit u firmy Supergarage ve španělské Marbelle, která prodej auta zajistí, žádnou konkrétní sumu ale nezmínila ona ani sám Olsson. Dá se ovšem předpokládat, že bude o hodně vyšší než asi 6 milionů Kč, na kolik auto přišlo bez úprav jako nové - jeho úpravy musely stát miliony.


Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 1 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 01Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 2 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 02
Mercedes-Benz G500 4x4^2 se nejprve dočkal přestavby na ještě drsnější off-roadový speciál...

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 3 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 03Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 4 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 04
...než mu Jon Olsson vlastnoručně uřízl střechu

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 5 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 05Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 6 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 06
Taková konverze se však ukázala být nepraktickou kvůli výšce stropů jeho garáží v Monaku...

Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 7 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 07Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 8 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 08Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 9 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 09Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 10 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 10Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 11 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 11Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 12 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 12Slavný lyžař po pár měsících prodává své auto, i v Monaku budilo velké pozdvižení - 13 - Jon Olsson Mercedes-Benz G500 2019 nova sada 13
...proto Lord Hans dostal třetí reinkarnaci. V té je po necelých třech měsících v Olssonových rukou na prodej

Zdroj: Jon Olsson@Youtube

Petr Miler

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama