Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný německý fotbalista se tvrdě opřel do Mercedesu. Podívejte se, co mu provedl
23.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky rády spojují svá jména se slavnými fotbalisty, když jsou všemi milováni. Vle co když se hlavně média otočí proti nim? Případ Mesuta Özila je v mnohém poučný.
Fotbalu se na první pohled věnujeme možná až překvapivě často. Pokud si však uvědomíme, že lidé honící se za „kulatým nesmyslem“ patří mezi časté zákazníky či tváře zejména prestižních automobilek, zase tak divné to není. Nejčastěji bylo v poslední době zmiňováno jméno Cristiana Ronalda, který způsobil svým přestupem z Realu Madrid do Juventusu Turín poprask i v automobilce FCA. Hvězdného Portugalce ale dnes necháme odpočívat, místo toho se zaměříme na jinou fotbalovou superstar, Mesuta Özila.
Jeden z nejlepších německých fotbalistů posledních let odstartoval svou profesionální kariéru již v minulé dekádě v Německu a stejně jako Ronaldo byl po nějaký čas spojován s Realem Madrid. Španělský klub ale nakonec opustil a zakotvil v londýnském Arsenalu. Kromě toho se samozřejmě také angažoval v národním fotbalovém týmu.
Jak už naznačuje jeho jméno, Özil je tureckého původu, je to ale Němec, narodil se v Gelsenkirchenu. Nikdy tedy nereprezentoval jinou zemi než naše západní sousedy a za Německo hrál i při nedávném mistrovství světa v Rusku. Němci na něm jako obhajující šampioni výrazně zklamali, nepostoupili ani do vyřazovacích bojů, z celého mužstva přitom nejvíce zářil právě Özil. Právě ten ale po návratu domů oznámil svůj odchod z národního mužstva.
Za tímto krokem ovšem nestojí fakt, že německý tým skončil již po boji v základní skupině, ani jeho věk - je mu teprve 29 let. Na vině je do značné míry automobilový svět. Mesut stejně jako jeho spoluhráč İlkay Gündoğan, který je rovněž tureckého původu, v květnu před začátkem mistrovství zapózoval pro média s tureckým prezidentem Recepem Tayyipem Erdoğanem. Dle jeho slov přitom cílem nebyla politická agitace, ale pouze snímek s nejvyšším představitelem země.
Kromě toho se Özil s Erdoğanem měl bavit o fotbale, turecký prezident totiž zamlada hrával za klub Kasımpaşa. Nicméně žádné z těchto vysvětlení prý německá média nebrala v potaz, místo toho se na Mesuta sesypala neskutečná kritika, jenž samozřejmě souvisí s politickým směřováním Turecka. A jelikož žijeme v době, v jaké žijeme, od hráče se začaly distancovat i mnohé společnosti, které s ním léta spolupracovaly.
Nejvíce to od Özila schytal Mercedes, který je, vlastně spíše byl jeho osobním partnerem i sponzorem německého týmu. Z toho důvodu třícípá hvězda ještě před šampionátem natočila řadu propagačních spotů, ve kterých Mesut nechyběl. Jakmile ale došlo na zveřejnění oné fotografie s tureckým prezidentem a následnou negativní publicitu, byl hráč z veškerých spotů vystříhán. Mercedes pak dal ruce pryč i od charitativních akcí, kterých se měl Özil účastnit, jejich partnerství zkrátka skončilo, i když fotbalista neprovedl nic hanebného.
„To je vážně ironie, protože německé ministerstvo sdělilo, že produkty této společnosti používají ilegální a neautorizovaný software, se kterým zákazníci riskují. Stovky tisíc těchto výrobků jsou proto povolávány zpět do servisů. Zatímco přitom já jsem kritizován a mám vedení fotbalové reprezentace ospravedlnit své činy, nikdo nic takového nepožadoval po sponzorovi. Proč?“ uvedl Mesut na Instagramu v dlouhém příspěvku, který si můžete v angličtině přečíst níže.
Jakkoliv přitom hráč nejmenoval žádnou konkrétní automobilku, pohled na jeho dres ozdobený třícípou hvězdou je více než výmluvný, stejně jako pohled do jeho garáže - i osobním sponzorem Özila je Mercedes. „Jak jsem přitom uvedl již dříve, partneři mají držet pohromadě za všech situací. Společnosti Adidas, Beats a BigShoe byly extrémně loajální a je úžasné s nimi v této chvíli spolupracovat. Povznesly se totiž nad nesmysly vytvořené německými médii.“
Özil zároveň dodává, že kromě toho, že se vlastně nikdo nepozastavuje nad nelegálním softwarem, jímž ostatně neosazuje své hlavně dieselové vozy jen Mercedes, ale víceméně všechny automobilky, nikdo se nepozastavil ani nad jednáním čestného kapitána německého týmu Lothara Matthäuse. Ten se přitom nedávno nechal vyfotit ve společnosti ruského prezidenta Vladimíra Putina.
„Za znepokojující rovněž považují dvojí metr, jenž média užívají. Lothar Matthäus se jen pár dní zpět střetl s dalším světovým lídrem, ovšem nedočkal se v tisku takřka žádné kritiky. Nebyl požádán, aby osvětlil své činy a pokračoval ve svém reprezentování hráčů Německa bez škraloupu, a to i přes jeho roli u reprezentace. Pokud tedy média požadují můj odchod, neměl by i on být zbaven čestného kapitánství?“
Nic z toho se ovšem nestalo, tedy alespoň v případě Matthäuse. Stejně tak se nikde vlastně ani nemluví o dieselovém skandálu Mercedesu, zmiňován je prakticky všude pouze Volkswagen. Tak tomu ale bohužel v současnosti chodí - zprávy spojené s aktuálním uprchlickým či teroristickým podtónem táhnou nejvíce.
Özil za svou reakci na celou situaci sklidil u veřejnosti velký obdiv a šéf globální komunikace Mercedesu už zareagoval s tím, že automobilka zváží svůj další postup. Jsme tedy zvědavi, jak se celá situace dále vyvine - v tuto chvíli je to Mercedes, na koho je německou veřejností nahlíženo negativně. Özil je i přes mediální tažení proti němu v posledních dnech považován mnohými za německého hrdinu a od takového člověka lidi ruce pryč jen tak nedají...
Mesut Özil se na Instagramu pustil do kritiky současných poměrů v Německu
Za vším přitom stojí jeho snímek s tureckým prezidentem...
...kvůli kterému jej zavrhla německá automobilka, která sama nemá zrovna čistý stůl. Ač přitom fotbalista nezmínil její název, spojení s emisním skandálem, pohled na reprezentační dres Německa i do jeho garáže mluví za vše
Zdroj: Mesut Özil@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch