Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný německý fotbalista se tvrdě opřel do Mercedesu. Podívejte se, co mu provedl
23.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky rády spojují svá jména se slavnými fotbalisty, když jsou všemi milováni. Vle co když se hlavně média otočí proti nim? Případ Mesuta Özila je v mnohém poučný.
Fotbalu se na první pohled věnujeme možná až překvapivě často. Pokud si však uvědomíme, že lidé honící se za „kulatým nesmyslem“ patří mezi časté zákazníky či tváře zejména prestižních automobilek, zase tak divné to není. Nejčastěji bylo v poslední době zmiňováno jméno Cristiana Ronalda, který způsobil svým přestupem z Realu Madrid do Juventusu Turín poprask i v automobilce FCA. Hvězdného Portugalce ale dnes necháme odpočívat, místo toho se zaměříme na jinou fotbalovou superstar, Mesuta Özila.
Jeden z nejlepších německých fotbalistů posledních let odstartoval svou profesionální kariéru již v minulé dekádě v Německu a stejně jako Ronaldo byl po nějaký čas spojován s Realem Madrid. Španělský klub ale nakonec opustil a zakotvil v londýnském Arsenalu. Kromě toho se samozřejmě také angažoval v národním fotbalovém týmu.
Jak už naznačuje jeho jméno, Özil je tureckého původu, je to ale Němec, narodil se v Gelsenkirchenu. Nikdy tedy nereprezentoval jinou zemi než naše západní sousedy a za Německo hrál i při nedávném mistrovství světa v Rusku. Němci na něm jako obhajující šampioni výrazně zklamali, nepostoupili ani do vyřazovacích bojů, z celého mužstva přitom nejvíce zářil právě Özil. Právě ten ale po návratu domů oznámil svůj odchod z národního mužstva.
Za tímto krokem ovšem nestojí fakt, že německý tým skončil již po boji v základní skupině, ani jeho věk - je mu teprve 29 let. Na vině je do značné míry automobilový svět. Mesut stejně jako jeho spoluhráč İlkay Gündoğan, který je rovněž tureckého původu, v květnu před začátkem mistrovství zapózoval pro média s tureckým prezidentem Recepem Tayyipem Erdoğanem. Dle jeho slov přitom cílem nebyla politická agitace, ale pouze snímek s nejvyšším představitelem země.
Kromě toho se Özil s Erdoğanem měl bavit o fotbale, turecký prezident totiž zamlada hrával za klub Kasımpaşa. Nicméně žádné z těchto vysvětlení prý německá média nebrala v potaz, místo toho se na Mesuta sesypala neskutečná kritika, jenž samozřejmě souvisí s politickým směřováním Turecka. A jelikož žijeme v době, v jaké žijeme, od hráče se začaly distancovat i mnohé společnosti, které s ním léta spolupracovaly.
Nejvíce to od Özila schytal Mercedes, který je, vlastně spíše byl jeho osobním partnerem i sponzorem německého týmu. Z toho důvodu třícípá hvězda ještě před šampionátem natočila řadu propagačních spotů, ve kterých Mesut nechyběl. Jakmile ale došlo na zveřejnění oné fotografie s tureckým prezidentem a následnou negativní publicitu, byl hráč z veškerých spotů vystříhán. Mercedes pak dal ruce pryč i od charitativních akcí, kterých se měl Özil účastnit, jejich partnerství zkrátka skončilo, i když fotbalista neprovedl nic hanebného.
„To je vážně ironie, protože německé ministerstvo sdělilo, že produkty této společnosti používají ilegální a neautorizovaný software, se kterým zákazníci riskují. Stovky tisíc těchto výrobků jsou proto povolávány zpět do servisů. Zatímco přitom já jsem kritizován a mám vedení fotbalové reprezentace ospravedlnit své činy, nikdo nic takového nepožadoval po sponzorovi. Proč?“ uvedl Mesut na Instagramu v dlouhém příspěvku, který si můžete v angličtině přečíst níže.
Jakkoliv přitom hráč nejmenoval žádnou konkrétní automobilku, pohled na jeho dres ozdobený třícípou hvězdou je více než výmluvný, stejně jako pohled do jeho garáže - i osobním sponzorem Özila je Mercedes. „Jak jsem přitom uvedl již dříve, partneři mají držet pohromadě za všech situací. Společnosti Adidas, Beats a BigShoe byly extrémně loajální a je úžasné s nimi v této chvíli spolupracovat. Povznesly se totiž nad nesmysly vytvořené německými médii.“
Özil zároveň dodává, že kromě toho, že se vlastně nikdo nepozastavuje nad nelegálním softwarem, jímž ostatně neosazuje své hlavně dieselové vozy jen Mercedes, ale víceméně všechny automobilky, nikdo se nepozastavil ani nad jednáním čestného kapitána německého týmu Lothara Matthäuse. Ten se přitom nedávno nechal vyfotit ve společnosti ruského prezidenta Vladimíra Putina.
„Za znepokojující rovněž považují dvojí metr, jenž média užívají. Lothar Matthäus se jen pár dní zpět střetl s dalším světovým lídrem, ovšem nedočkal se v tisku takřka žádné kritiky. Nebyl požádán, aby osvětlil své činy a pokračoval ve svém reprezentování hráčů Německa bez škraloupu, a to i přes jeho roli u reprezentace. Pokud tedy média požadují můj odchod, neměl by i on být zbaven čestného kapitánství?“
Nic z toho se ovšem nestalo, tedy alespoň v případě Matthäuse. Stejně tak se nikde vlastně ani nemluví o dieselovém skandálu Mercedesu, zmiňován je prakticky všude pouze Volkswagen. Tak tomu ale bohužel v současnosti chodí - zprávy spojené s aktuálním uprchlickým či teroristickým podtónem táhnou nejvíce.
Özil za svou reakci na celou situaci sklidil u veřejnosti velký obdiv a šéf globální komunikace Mercedesu už zareagoval s tím, že automobilka zváží svůj další postup. Jsme tedy zvědavi, jak se celá situace dále vyvine - v tuto chvíli je to Mercedes, na koho je německou veřejností nahlíženo negativně. Özil je i přes mediální tažení proti němu v posledních dnech považován mnohými za německého hrdinu a od takového člověka lidi ruce pryč jen tak nedají...
Mesut Özil se na Instagramu pustil do kritiky současných poměrů v Německu
Za vším přitom stojí jeho snímek s tureckým prezidentem...
...kvůli kterému jej zavrhla německá automobilka, která sama nemá zrovna čistý stůl. Ač přitom fotbalista nezmínil její název, spojení s emisním skandálem, pohled na reprezentační dres Německa i do jeho garáže mluví za vše
Zdroj: Mesut Özil@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB