Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc
16.9.2018 | Petr Prokopec
Audi je pro mnohé synonymem pohonu všech kol, ani vrcholný model R8 jím ale nemusí být vybaven. Povedení RWS vypadá jako lákadlo pro nadšence, Harryho Metcalfa ale u srdce moc nevzalo.
Možná si ještě vzpomenete na dobu, kdy Audi vyrukovalo s první generací svého prvního supersportu. R8 bylo po roce 2006 chváleno napříč světovými médii, a to se přitom jednalo „pouze“ o osmiválcovou verzi. Byť ta je mnohými za své vyvážené jízdní vlastnosti vyzdvihována i nad dražší, výkonnější a rychlejší desetiválcové provedení, které dorazilo v roce 2009. V obou případech přitom standardem byl pohon všech kol, což se u první generace nikdy nezměnilo. Nakonec pro mnohé Audi rovná se quattro, tak aby jej neměl vrcholný model.
Tohle ale už neplatí, neboť automobilka loni vyrukovala se zadokolkou. Ta má stejně jako zbytek nabídky své kořeny v sesterském Lamborghini Huracán, nicméně vůči italskému sporťáku byla produkce omezena jen na 999 kusů. Spousta fanoušků tak rázem začala vytahovat kapesníky s tím, že se na ně nejspíše nedostane. Má ale skutečně smysl truchlit? Na to má možná i poněkud překvapivou odpověď Harry Metcalfe.
Zakladatel a někdejší šéf britského magazínu Evo disponuje slušnou sbírkou aut, a tak odstartoval na Youtube kanál Harry's Garage, kde se věnuje právě svým supersportům. Minule ovšem zabrousil i k zemědělské technice a dnes se pro změnu vrací ke svým profesionálním kořenům, tedy k testům automobilů. Na Audi R8 RWS si přitom Harry cení hlavně zvuku pohonné jednotky, což je dáno i tím, že jde o jednoho z posledních atmosférických Mohykánů. A nedivíme se mu, i my jsme z ní kdysi byli unešeni.
Verze se zadním pohonem dostala do vínku 540 koní jako základní R8 s pohonem všech kol, nicméně díky zaměření pouze na zadní nápravu je o 50 kilo lehčí. Stovky se tak dočkáte za 3,7 sekundy, nejvyšší udávaná rychlost činí 320 km/h. Metcalfe kromě toho dodává, že motor lze vytáčet na 8 700 ot./min., což vám přeplňované jednotky povětšinou již neumožní. A za problém vlastně neshledává i dvouspojkový automat.
Hnací ústrojí je ale ve výsledku pomalu jediná oblast, jíž Harry hodnotí pozitivně. A to vlastně navíc jen ve chvílích, kdy se opájíte dynamikou. Nicméně problém může způsobit ve chvíli, kdy bydlíte ve čtvrti se sousedy náchylnými na hluk. Motor se totiž probouzí k životu s patřičným zaštěknutím, a následně se ještě hlasitěji rozvaluje, než se všechny válce zaběhnou a dají do nenucenější činnosti.
Audi přitom vůz osadilo jakýmsi tichým módem, který umí může hlasitost výfukového systému snížit. Ovšem stane se tak vždy až po zahřátí pohonné jednotky, což znamená, že ve chvílích, kdy jej potřebujete nejvíce, tichý režim nic nezmění. To je kardinální chyba, která si ovšem nezadá s dalšími. Ač se totiž Audi chlubí náskokem v technice, u R8 RWS jej příliš neukazuje. Místo toho si můžete užít pro Harryho až neuvěřitelného množství falešných průduchů - britský kolega vůbec nechápe, proč je jich na autě tolik.
Harry rovněž není nadšený z přeposilovaného řízení, které je dle něj stejně lehké jako u městského vozu se zapnutým parkovacím režimem. To je přitom problém pro sportovní auto schopné překonat magickou třístovku. I když je třeba dodat, že s nárůstem tempa vám volant v rukou pozvolna těžkne. Je to však umělé a stále ne dostačující. A vůz i přes absenci systému 4x4 nezatáčí lépe než čtyřkolka.
Mimo to R8 RWS tak trochu popírá skutečnost, že jde o supersport s motorem uprostřed, neboť na to má příliš vysoko usazenou čelní kapotu. Výhled ven z vozu tak připomene spíše Audi TT než třeba Hondu NSX, která na rozdíl od Audi ještě musela na přední nápravě ubytovat elektromotor. A nejtristnější zřejmě je, že mizerně je hodnocena kvalita jízdy, tedy zřejmě nejsilnější stránka původní R8.
Suma sumárum, pro nadšence zdánlivě stvořená verze vrcholného Audi to od Harryho Metcalfa pořádně schytala. Nicméně i tak byste o něm neměli smýšlet jako o špatném voze. Stále tu totiž máme jeho atmosférickou jednotku, která v myslích mnohých přebije jakýkoliv nedostatek, který navíc může být za problém považován jen samotným Metcalfem. I tak je škoda, že si značka se zadokolkou více nepohrála, zvláště když se nové generace R8 již nemáme dočkat...
Harry Metcalfe nebyl z nového Audi R8 RWS s pohonem zadních kol zrovna nadšený, oproti čtyřkolce moc dobrého navíc nenabízí
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva