Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Služby na sdílení aut trápí nový problém. Lidé si auta půjčují, ale nejezdí s nimi
8.7.2019 | Mirek Mazal
Stále nová možnost, jak se levně dostat k osobnímu autu pro vlastní potřebu, naráží na další a další nečekané problémy. Tím posledním je neježdění s půjčenými auty. Co s nimi tedy lidé dělají? To budete koukat.
Anglické slovo „carsharing” rychle získává na popularitě a ekvivalent českého sdílení aut se pomalu usazuje i u nás. V tuzemsku vznikají další a další firmy nabízejících vlastní flotilu pronajímatelům za lákavé ceny. Něco takového se může vyplatit, nový podobný způsob půjčování automobilů ale má mnohá úskalí.
Nejnovější potíží je, že část zákazníků, která si klasicky pronajme auto, nikam nejede. To je problém už proto, že řada carsahringů účtuje pouze ujeté kilometry a blokování auta bez ježdění znamená nulové či nižší příjmy a pochopitelně i náklady ušlé příležitosti.
Zvláštního chování klientů si nejprve všimla služba Orix Auto. Od loňského léta se vozy začaly mezi zájemci točit stále více, ovšem ne každý někam odjel. Zvláštní jednání zákazníků zaznamenala i další společnost Times24 i jiné. Dlouho neexistovala odpověď na otázku, proč si zákazníci pronajali auto, se kterým pak stáli na místě. Průzkum ale ukázal, že někteří lidé používají auta docela jiným způsobem.
Někteří si v autě chtějí nerušeně zdřímnout, jiní používají vozidlo jako dočasné pracoviště, další místo jídelny. Jeden zákazník si do pronajatého auta dokonce dočasně odložil osobní věci, které nechtěl nosit s sebou. Podíl podobného využívání sdílených aut neustále roste.
Firma NTT Docomo v roce 2018 přistihla každou osmou registrovanou osobu, která vypůjčený vůz krátkodobě použila k úplně jiným záměrům, než je cestování. Japonci uvnitř sledovali televizi, převlékali se do kostýmu na Halloween, zpívali, nebo cvičili angličtinu.
Jak jsme již zmínili, stáním na místě carsharingové firmy přichází o tržby. Platby někdy probíhají za dobu pronájmu i ujetou vzdálenost, i tak ale pronájmy s nulovým nájezdem nejsou pro poskytovatele výhodné. Zákazníci jsou spokojeni, o to méně se novému fenoménu těší podnikatelé ve sdílení. Nesmí chybět ani nářky ochránců přírody, jelikož vozidla někdy stojí na místě s nastartovaným motorem, což je prý katastrofa pro životní prostředí. Tak či onak je to další těžkost, která rozmach tohoto fenoménu nepochybně brzdí.
Klienti sdílených aut (na fotkách vozy pražského Anytimu) využívají vozy ke všem možným činnostem, jen ne k přesunu z místa
Zdroje: Asahi, Anytime Carsharing
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch