Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva zajeté, „nezničitelné” Volvo na prodej je zajímavý tip na ojeté auto snad na věky
8.11.2020 | Mirek Mazal
Platí za vůz najíždějící v průměru vůbec největší porce kilometrů, podle toho ale obvykle vypadá nabídka ojetých kusů. Tento exemplář je výjimkou, navzdory 18 létům na krku najel 5 200 km a přesto byl pravidelně servisován.
Před čtyřiadvaceti léty se světu poprvé představilo Volvo V70. Vůz založený na platformě P80 svými tvary připomínal jen lehce modifikovanou krabici od bot, ale koho zajímá design, když jde o technický skvost svého druhu? Tento Švéd dodnes platí za příkladně spolehlivý stroj, který se pravidelně objevuje mezi vůbec nejvíce nezničitelnými auty ze všech.
Existuje skutečně jen málo jiných automobilů, které by se blížily tomu, kolik V70 v průměru najíždí kilometrů. V roce 1996 tak vzniklo ideální auto pro rodiny, které se nechtějí zabývat starostmi o společné přibližovadlo. Na trhu ojetin je to dnes stálice, které mezi podobně starými vozy jen máloco konkuruje kvalitou, cenou a užitnou hodnotou. Jenže i tato mince má svou druhou stranu.
Autobazary jsou dnes plné exemplářů s velmi vysokými nájezdy, například jen v Německu se prodává 542 Volv V70, která mají najeto přes čtvrt milionu km. To je naprostý extrém, skoro polovina celkové nabídky. Pro srovnání - z takových VW Passat vyrobených od roku 1996 to není ani 10 procent aut. Ještě se ale kupodivu najdou kousky, u kterých lze očekávat klidně další dekádu společných výletů.
Zcela výjimečný příklad V70, které může být skutečně autem na věky, se objevil na prodej právě v Německu. Jde o stříbrné Volvo V70 druhé generace z roku 2002, které od té doby najelo pouhých 5 200 km. A nestálo někde v koutě, i přes tak malý celkový nájezd má pečlivě vedenou servisní historii, jak dokladuje inzerát na zdrojovém odkazu.
Jedná se o kousek s řadovým pětiválcem na benzín, což je pro Volvo té doby ideální motor. Motor o objemu 2,4 litru má v tomto případě atmosférické plnění, takže maximální výkon činí jen 140 koní (103 kW) a je spojen automatickou převodovkou. To asi nenadchne aktivní řidiče, ale výdrži to jen prospěje. Auto vypadá skutečně skvěle, stříbrná metalíza neutrpěla ani většího škrábance, exteriér evokuje téměř nový vůz.
Interiér je potažen béžovou kůží, prvky výbavy tehdy atakovaly nejvyšší požadavky zákazníků. Ani dnes nedělají ostudu boční a hlavové airbagy, střešní okno, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívané přední sedáky, elektrická zrcátka nebo rádio na CD.
S ohledem na výjimečnost tohoto auta nejde ani o nic extra drahého - 12 900 Eur požadovaných prodejcem v Oststeinbeku není nic přehnaného, v přepočtu asi 300 tisíc Kč. Za stále zánovní velké Volvo? Jen je tu jeden háček - vůz má původně pravostranné řízení. Dá se s ním tak jezdit i zde, pokud si na to zvyknete, ale ideální to samozřejmě není. Při jeho výjimečnosti a ceně by ale smysl dávalo o předělání na řízení vlevo, ostatně od kolika jiných ojetých aut za podobné peníze lze rozumně očekávat, že vám vydrží možná až do smrti?
Výtečné rodinné auto s dostatkem místa, výbavy, bezpečnosti, výkonu a hlavně spolehlivosti, to je Volvo V70. Koupit dnes kus ve slušném stavu je dnes nelehký úkol, tento exemplář ale najel za 18 let jen 5 200 km a je na prodej. Ilustrační foto: Volvo
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch