Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj dvou posledních velkých motorů BMW je rozlučkou s tím lepším z nich
4.11.2019 | Petr Prokopec
Velkým motorům doba nepřeje a větší z těchto dvou má už nyní sepsané parte. V klání BMW M760Li a 750i je dvanáctiválec předem jasným vítězem, rozdíl je ve skutečné dynamice je ale menší, než by se mohlo zdát.
Opravdu objemným motorům zvoní umíráček a dvanáctiválec pod kapotou BMW řady 7 není výjimkou. Dnes si jej stále ještě můžete pořídit, model M760Li vás ovšem v základu vyjde na 4 462 900 Kč, což je značný rozdíl proti osmiválcové verzi 750i, která je k mání od 2 930 200 Kč. Jistý rozdíl tu hraje prodloužená platforma a s tím související navýšení výbavy, ovšem i tak ve výsledku oba vozy dělí více než 1,5milionová propast.
Lidé z kanálu AutoTopNL na Youtube se proto rozhodli ukázat, jak moc velký rozdíl v dynamice tato cenová propast znamená. Obě varianty sedmičky s vůbec posledními dvěma velkými motory BMW proto vyvezli do jejich nejpřirozenějšího revíru, tedy na německý Autobahn, kde následně došlo k zašlápnutí plynových pedálů až pod kobereček. Než se ovšem podíváme na výsledky, musíme ještě dodat, že výše zmíněné sumy vám na dvanáctiválcové straně pořizují 585 koní, 850 Nm točivého momentu a schopnost zrychlit na stovku za 3,8 sekundy. Na straně osmiválce je pak 530 koní, 750 Nm a sprint za rovné 4 sekundy.
Papírově je na tom tedy dvanáctiválec o chlup lépe, reálně však jeho náskok až tak enormní není. Víceméně jde jen o nějakých 6-7 km/h, a to při zrychlení na stovku i dvoustovku. Teprve poté začíná nadvláda 6,6litrového objemu nad dvoutřetinovým příbuzným. Vše ovšem poněkud zkresluje skutečnost, že osmiválec se dočkal omezovače nastaveného na obligátních 250 km/h. Oproti tomu M760Li pokračuje směrem k magické třístovce (i kousek za ni).
Co tedy dodat? Snad jen tolik, že pokud vás peníze nepálí, spokojíte se pouze s tím nejlepším a BMW je značkou vašeho srdce, pak logicky nemáte na výběr a musíte sáhnout po dvanáctiválcovém provedení. Kromě lepší dynamiky a vlastně i výbavy se dočkáte také působivějšího zvukového doprovodu. Typické osmiválcové bublání je u verze 750i poněkud utlumeno.
Volba je tedy na vás, za nás jen dodáme, že je to jedna z posledních příležitostí, kdy ještě můžete mezi osmiválcem a dvanáctiválcem vybírat. Tlak Bruselu je extrémní a V12 pro další generaci sedmičky nebude k dispozici. Nakonec je otázkou, jestli se dožije alespoň konce výrobního cyklu - za pár týdnů přijde nový limit spotřeby v podobě průměrných emisí 95 gramů CO2 na kilometr na každé prodané auto a s tím si M760Li skutečně rozumět nebude.
Výsledek souboje BMW M760Li a 750i je sice dán předem a dle teoretických předpokladů také skončí, náskok dvanáctiválce proti výrazně levnějšímu osmiválci ale není tak enormní
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera