Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Současné BMW M3 předčasně skončí, bez nástupce. Na vině je obvyklý podezřelý
31.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky byly zahnány do kouta a musí nyní pečlivě zvažovat, co je pro ně prioritou a co mohou postrádat. Na BMW M3 bohužel zbyl černý Petr.
Před několika málo hodinami jsme probírali překvapivé dopady nových testů spotřeby a emisí aut. Ty mají více zohledňovat skutečný svět a i když se může zdát, že v plné síle udeřily již loni v září, teprve o tom letošním začnou měnit svět aut. I když třeba Mercedes naznačuje, že k revoluci nedojde, nová metodika přiblíží výsledky měření realitě. A to stačí na to, aby to pořádně zatřáslo trhem.
Zmiňovali jsme, že někteří výrobci nestihnou své modely homologovat včas, a proto se na trhu objeví jisté díry. Další typy pak se starými motory neprojdou testy vůbec, a tak z nabídky jednoduše vypadnou bez náhrady. Může zní poněkud překvapivě, že nové testy mají takový dopad, však o nahrazení metodiky NEDC se mluví již hezkých pár let. Nesmíme ale zapomínat na jednu věc - uvedení nového cyklu v život proběhlo pod tíhou Dieselgate rychleji, než původně mělo a výrobci teprve nedávno zjistili, Jaké mají nové testy dopady. A novým zjištěním se musí narychlo přizpůsobit.
Automobilky logicky pracují hlavně na modelech, které jsou pro ně klíčové a které se prodávají v největších množstvích. Na okrajové verze tak jednoduše nezbývá čas a pokud se do hry přidá blížící se příchod nové generace, mohou z nabídky zcela vypadnout bez jakéhokoli přímého nástupce. Přesně tohle se má týkat současného BMW M3, které by bylo jednou z prvních známých „obětí”.
S touto informací přišel obvykle dobře informovaný BMW Blog, dle kterého Němci nestihnou přeplňovaný třílitrový šestiválec včas osadit filtrem pevných částic. S tímto prvkem přitom musí být vůz homologován do 1. června 2018. M3 ovšem, jak jsme zmínili, tento termín nestihne. Automobilka proto má jeho výrobu ukončit již v květnu, tedy o poznání dříve, než se očekávalo. Soustředit se pak bude na příchod nové generace.
Problémy se týkají pouze hůře prodávaného čtyřdvířka, do žádanější M4 BMW ještě investuje a jeho výroba bude dále pokračovat podle původních plánů. V jeho případě se tedy homologace varianty osazené motorem S55 s filtrem pevných částic do zmiňovaného 1. června bez problémů stihne.
My pak jen dodáme, že nová generace M3 má dorazit na trh až v roce 2020, ona prodleva tedy bude jaksepatří dlouhá. Momentálně přitom není úplně jisté, jak se BMW vypořádá se stále přísnějšími předpisy, spekulace ovšem zmiňují dvě možnosti. Tou první je přitom zachování stávajícího agregátu, který bude pouze modernizován a jehož výkon by měl narůst na 475 koní. Tato varianta je ale méně pravděpodobná.
Druhou možností je příchod 48voltového elektrického okruhu, se kterým by přeplňovaný šestiválec byl spřažen. V té chvíli by výkon poskočil na 500 koní, zároveň by přitom došlo na podstatné snížení spotřeby a emisí CO2. Jak ale vše dopadne, to je nyní mimo Mnichov tajemstvím.
Jasné naopak po dnešku je, že na příchod podobných zpráv se musíme v dohledné době připravit. Dnes dostupná nabídka verzí a motorizací řádně prořídne a můžeme jen zopakovat, že pokud máte o některý z dnes nabízených vozů zájem, doporučujeme si jej koupit do léta. Pak už bude výběr o poznání menší a BMW M3 z něj vypadne ještě o pár týdnů dříve...
BMW M3 se na počátku loňského roku dočkalo faceliftu. Jak se přitom zdá, dlouho s ním v nabídce nezůstane
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch