Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA

Italská auta neplatí za kvalitní a spolehlivá a i když to někteří označí za klišé, zkušenosti ani statistiky to nepotvrzují. Změna je ale prý na dosah.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA

4.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská auta neplatí za kvalitní a spolehlivá a i když to někteří označí za klišé, zkušenosti ani statistiky to nepotvrzují. Změna je ale prý na dosah.

Na studii J.D. Power Initial Quality Study, jenž mapuje spokojenost zákazníků s novými vozy během prvních tří měsíců vlastnictví, jsme nezapomněli ani letos. A to přesto, že novinek bylo opravdu spousta, zejména v souvislosti s Teslou Model 3. Aktuálně k ní přitom znovu stočil naši pozornost šéf kvality koncernu Fiat Chrysler Automobiles Scott Garberding, který se pochlubil výrazným zlepšením italských i amerických vozů. Dle J.D. Power IQS si totiž koncern vůči loňsku polepšil o podstatných 10 procent.

Garberding mimo to uvedl, že počet záručních oprav se v letošním roce snížil o 16 procent a náklady na jejich provedení poklesly o 11 procent. Znamená to tedy, že od nás již do budoucna nebudete slýchávat o nekvalitě či nespolehlivosti italských vozů, která nyní trápí třeba i novou Alfu Romeo Giulia? Koncern FCA by tomu jistě byl rád a šéf kvality říká, že tomu ani nemůže být jinak. A to díky firemní iniciativě World Class Manufacturing, která do koncernu vnesla „kulturní revoluci“. Nic jiného než dokonalá auta tedy nemáme čekat, neboť jak Garberding dodává: „Naši zákazníci očekávají vrcholnou kvalitu. A upřímně, pokud jim ji nedodáme, přejdou ke konkurenci.“

Zní to odhodlaně, realita však zatím není až tak růžová, jak šéf kvality naznačuje. Patrné je to ostatně z výsledků, kde by vaši pozornost měla zaujmout zejména značka Ram. Ta se totiž dočkala 25procentní meziročního zlepšení, načež se s Fordem dělí o třetí a čtvrté místo v pořadí. Stojí za tím prý hlavně změny, jenž byly učiněny v továrně ve Warren Truck Assembly, kde se montuje Ram 1500. Pravidelně zde totiž docházelo ke schůzkám mezi vedením a dělníky, jimž bylo sděleno, co dělají dobře a co nikoliv.

Automobilka se v tomto opírala o data zjištěná třetí stranou, stejně jako o odezvu zákazníků. Ti přitom nebyli dotazováni jen na kvalitu aut, ale také na spokojenost s prodejci či obsluhou v servisech - také v těchto oblastech totiž došlo u značky Ram ke zlepšení. Relativně dobrého hodnocení se pak v rámci studie J.D. Power dočkaly také automobilky Jeep, Dodge a Chrysler, které skončily jen lehce pod průměrem odvětví.

Chrysler Pacifica navíc dosáhl prvního místa mezi minivany, přičemž dle Garberdinga za tím stojí proaktivní, reaktivní i preventivní kroky. Pacifica tak během testů před zahájením produkční výroby najela více než 5,5 milionů kilometrů, což jsou zhruba dvě třetiny vzdálenosti, kterou při vývoji pokrylo BMW řady 5.

O americké části koncernu FCA tedy skutečně lze mluvit jen kladně, jenže o italském Fiatu pořád ne. Ten ve studii okupuje poslední místo, přičemž na jeho konto připadá 163 zaevidovaných problémů na sto vozidel. V průměru tedy každý z majitelů má během úvodních 90 dnů vlastnictví takřka dva důvody ke stížnostem. To zrovna posun v kvalitě směrem ke kladným hodnotám neukazuje.

Můžete namítnout, že studie probíhala v Americe a tudíž domácím značkám byla dána přednost před těmi zahraničními. Nicméně třeba takový Volkswagen skončil v nadprůměru, tedy před Jeepem, Dodgem, Chrysler a především dalece před Fiatem. Vůči italské automobilce je přitom ta německá stále ještě zatížena dieselovým skandálem, což by její reputaci mohlo srazit. Nestalo se tak.

Berme tedy slova šéfa kvality FCA spíše jako příslib toho, co by být mohlo, ne toho, co už v tuto chvíli je. A pozitivní změny v americké části FCA jako důvod věřit, že kulturu v tomto koncernu skutečně změnit lze....


Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 1 - J.D. Power 2017 IQS US 01Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 2 - J.D. Power 2017 IQS US 02Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 3 - J.D. Power 2017 IQS US 03Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 4 - J.D. Power 2017 IQS US 04Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 5 - J.D. Power 2017 IQS US 05
FCA se chlubí zlepšením kvality svých aut, dle studie J.D. Power IQS, o níž mluví i šéf kvality koncernu, tomu tak ale rozhodně není u Fiatu

Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 6 - Chrysler Pacifica 01Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 7 - Chrysler Pacifica 02Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 8 - Chrysler Pacifica 03Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 9 - Chrysler Pacifica 04Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 10 - Chrysler Pacifica 05Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 11 - Chrysler Pacifica 06Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 12 - Chrysler Pacifica 07Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 13 - Chrysler Pacifica 08Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 14 - Chrysler Pacifica 09Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 15 - Chrysler Pacifica 10Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 16 - Chrysler Pacifica 11Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 17 - Chrysler Pacifica 12Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 18 - Chrysler Pacifica 13Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 19 - Chrysler Pacifica 14Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 20 - Chrysler Pacifica 15Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 21 - Chrysler Pacifica 16Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 22 - Chrysler Pacifica 17Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 23 - Chrysler Pacifica 18Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 24 - Chrysler Pacifica 19Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 25 - Chrysler Pacifica 20
O kvalitách takového Chrysleru Pacifica dle oné studie již pochybovat rozhodně nelze

Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 26 - Alfa Romeo Giulia selhani 01Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 27 - Alfa Romeo Giulia selhani 02Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 28 - Alfa Romeo Giulia selhani 03Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 29 - Alfa Romeo Giulia selhani 04Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 30 - Alfa Romeo Giulia selhani 05Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA - 31 - Alfa Romeo Giulia selhani 06
Takovou Alfu Giulia ale problémy trápí pořád, i když jde o auto, které přišlo na trh nedávno a je prodáváno v Evropě i USA

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše