Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sportovní Volkswageny mohou být jen lepší, divize R má zpátky svého šéfa
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odešel sám dveřmi a vrací se sám oknem, chce se říci. Jost Capito, který stojí za sportovními úspěchy VW v posledních letech se vrací do Německa.
V roce 2012 museli mít fanoušci Fordu oči jen pro pláč. Sportovní oddělení modrého oválu totiž opustil Jost Capito, muž zodpovědný za všechny obdivované Fordy ST a RS předchozích let. Přešel k Volkswagenu, kde se nepostavil jen do čela rallyového týmu, ale zároveň měl stát za sportovní expanzí silničních modelů, které rázem začaly být mnohem zajímavější - však si stačí srovnat naše testy Golfu VI R a Golfu VII R. O čtyři roky později ovšem přišla studená sprcha.
Capito německou automobilku opustil, aby šéfoval stáji McLaren F1. Z dnešního úhlu pohledu můžeme Capitův krok považovat za protřelý, neboť rallyový tým VW opustil na vrcholu a hlavně pár měsíců před smutným rozhodnutím automobilky šampionát opustit. O to více bychom se ale měli divit jeho návratu, který byl aktuálně oznámen. Volkswagen totiž nadále odmítá obnovení závodního týmu. Co tedy bude Capito ve Wolfsburgu dělat?
Pokud doufáte, že se vrátí ke svému původnímu poslání a pošle na trh více ostrých modelů s logem VW, pak doufáte správně. Capito byl totiž nově jmenován šéfem divizí Volkswagen R GmbH i Volkswagen Zubehör GmbH. První má přitom na starosti sportovní modely, druhá pak tovární příslušenství. Dá se tedy předpokládat, že dostaneme více aut i doplňků nebo je přinejmenším dostaneme v lepší podobě.
Nic bližšího o novém angažmá nebylo zmíněno, zabrousit tedy můžeme na skok k McLarenu. Tam byl Capito najat Ronem Dennisem, který ovšem loni musel firmu, se kterou byl spojen po několik desetiletí a jíž prakticky vybudoval k dnešnímu obrazu, opustit. Nové vedení pak na vedlejší kolej poslalo i Capita, tomu se ovšem podobná pozice nelíbila a McLaren opustil zcela.
Nyní je tedy známý manažer zpátky v prostředí, ve kterém fungoval po čtyři roky. Předtím vedl veškeré sportovní aktivity zmiňovaného Fordu, ještě před nástupem k modrému oválu působil nějaký čas u týmu Sauber F1 a počátky jeho kariéry jsou pro změnu spojeny s prací pro Porsche.
Jost Capito se po pár měsících u McLarenu F1 vrací zpátky k Volkswagenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva