Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spyker má na kahánku, požádal o soudní ochranu před věřiteli
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Holandská automobilka stojí na pomezí bankrotu, za což prý může i Saab či F1. Pomocí by ovšem značce mohlo sloučení s výrobcem elektrických letadel.
Pokud jsme v posledních měsících zmiňovali holandskou automobilku Spyker, pak to rozhodně nebylo kvůli jejím novým modelům. Místo toho byl v centru dění osud značky, neboť ta se potýkala zejména s nedostatkem financí. Na počátku července tak bylo kupříkladu oznámeno, že firma má velké dluhy na daních, a proto veškerá její aktiva míří do dražby. Tento osud se sice nakonec majiteli automobilky Victoru Mullerovi povedlo zvrátit, nicméně ne na dlouho.
Již o dva měsíce později jsme totiž mohli referovat o tom, že Spyker nevyplácí zaměstnancům mzdy a že bankrot je na spadnutí. Tyto domněnky pak jen umocnil verdikt amerického odvolacího soudu, u kterého Holanďané žalovali koncern GM o tři miliardy dolarů (cca 60 mld. Kč). A aby toho nebylo málo, pak na počátku měsíce vešlo ve známost, že automobilka již od prvního kvartálu letošního roku dluží za nájem. Bylo tak prakticky jen otázkou času, kdy se ucho pomyslného džbánu utrhne zcela. A to se stalo včera, kdy Muller požádal o soudní ochranu před věřiteli.
Holandský soud žádost Spykeru přijal, přičemž prozatím nebyla specifikován přesný časový horizont, do kterého šéf firmy musí přijít s řešením nastalých patálií. Zatím shání finance, naznačil ale i zájem o sloučení s nejmenovaným americkým výrobcem elektrických letadel. To by samozřejmě dávalo smysl, neboť také Spyker má leteckou minulost, jak ostatně naznačuje vrtule v jeho znaku. Firmy zaměřené na výrobu elektrických dopravních prostředků navíc mohou počítat se státními dotacemi, což by značce jistě pomohlo.
Zatím ovšem není jisté, zda ke sloučení dojde a zda tím v kasičce Spykeru zacinkají tolik potřebné zlaťáky. Konečně ovšem bylo potvrzeno to, co za problémy automobilky stojí. Jak se dalo očekávat, značka si nejméně dvakrát ukousla větší kus koláče, než jaký dokázala sníst. Tím prvním byl vstup do šampionátu Formule 1, kdy Holanďané odkoupili skomírající Jordan. Druhým velkým soustem pak bylo převzetí Saabu v letech 2009 a 2010.
Aktuálně můžeme jen doufat, že se Spykeru povede zmrtvýchvstání a nakonec skutečně rozjede výrobu modelu B6 Venator. Nejsme si ale ani trochu jisti, zda tato pohádka ještě může mít šťastný konec...
Spyker B6 Venator měl odstartovat novou kapitolu v historii značky, nakonec však firma stojí na pomezí bankrotu. Pokud se jí povede sehnat peníze, pak by výroba kupátka skutečně mohla po několika letech slibů odstartovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch