Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spyker se vrací ze záhrobí. Victor Muller sehnal 120 milionů a jede dál
29.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf holandské značky dal dohromady 120 milionů korun, se kterými chce vyplatit věřitele a konečně rozjet výrobu modelu B6 Venator. Uspěje?
Vypadá to, že na šéfovi holandské automobilky Spyker Victoru Mullerovi by si vylámalo zuby i to nejlepší komando Islámského státu. Ještě před koncem loňského roku to totiž vypadalo, že značka má utrum a mezi živé se nevrátí, i když pětapadesátiletý byznysmen prohlašoval něco jiného. Spojení s prozatím anonymním americkým výrobcem elektrických letadel či příchodu nového investora však v té době kromě něj asi věřil jen málokdo.
Nyní se ale ukazuje, že Mullerovy plány měly reálný základ, neboť šéf Spyker dokázal dát dohromady 4,3 milionu Eur (cca 120 milionů korun). Tedy sumu, která je prý dostatečně velká na to, aby se značka vrátila zpátky do hry. U soudu v Leeuwardenu tak již byla podána žádost, aby byl anulován bankrot vyhlášený 18. prosince loňského roku. „Přes palubu“ pak poletí i insolvenční správce Henk Pasman.
Muller zároveň dodává, že během pár týdnů vydá tiskové prohlášení, ve kterém upřesní další kroky firmy. Již nyní ale můžeme počítat s tím, že doplaceny budou veškeré dluhy věřitelům, za nájem i vůči zaměstnancům. Znovu rozjet se pak má proces, na jehož konci bude stát produkční verze konceptu B6 Venator, která původně měla být na trhu již před nějakými dvěma roky.
Kromě toho Muller plánuje také výrobu ryze elektrického Spykeru, za čímž by dozajista stála ona spolupráce s americkým výrobcem. Jelikož však tato kooperace zatím nebyla smluvně potvrzena, neměli bychom s takovým modelem počítat v nejbližších letech. Otázkou pak vlastně je, co a zdali vůbec něco od holandské automobilky můžeme očekávat.
Muller sice aktuálně dokázal, že má opravdu tuhý kořínek a že je zjevně milovníkem Nekonečného příběhu. Nicméně 120 milionů korun není na druhou stranu v automobilovém byzbysu taková suma, aby firmu udržela dlouho při životě. Zvláště ve chvíli, kdy Spyker nic nevyrábí a tím pádem ani neprodává. Je tedy dost možné, že po stávajících optimistických zprávách dorazí opět ty pesimistické. Ale nechme se překvapit...
Spyker by velmi rád konečně rozjel sériovou výrobu modelu B6 Venator. Nejsme si ovšem jisti, zda k tomuto kroku vůbec někdy dojde
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva