Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starší Škoda Fabia v testu jízdních vlastností pokořila úplně nový VW Polo
27.4.2019 | Petr Miler
Lidé se někdy diví, proč si kdokoli koupí raději „derivát od Škody” místo originálního VW. Česká automobilka ale někdy zkrátka dokáže dostat více nejen ze stejné techniky, i z té starší.
Někteří Češi Škody milují, jiní jimi pohrdají, ať už se stane cokoli. Mezi oběma nesmiřitelnými tábory ale existuje ještě malá skupinka lidí, kteří jsou ochotní o věci přemýšlet a přinejmenším pro tu by mohly být zajímavé výsledky posledního testu našich španělských kolegů z KM77.
Závěry jejich zkoušek už jsme citovali mnohokrát, a tak jen ve stručnosti připomeneme, že smyslem jejich pracovní existence je opatřit si některý z nových modelů aut, rozestavět před ním kuželky do podoby standardizované zkoušky jízdních vlastností zvané losí test, rozjet vůz na 77 km/h a zkoumat, jak se s celou situací popasuje.
Je obvyklé že oněch 77 kilometrů v hodině je pro auto příliš málo a nebo příliš mnoho, a tak je zkoušen i v jiných rychlostech, dokud není objevena hranice jeho možností. Naposledy se této zkoušce podrobila faceliftovaná Škoda Fabia s motorem 1,0 TSI a není přehnané říci, že excelovala.
Test v 77 km/h zvládla levou zadní a bez kontaktu s kužely se s ním postupně vypořádala až do 80 km/h. To je skutečně nadstandardní rychlost, kupříkladu Kodiaq RS kapituluje už při 75 km/h. Opravdu zajímavé je ale srovnání se zbrusu novým Volkswagenem Polo, který u KM77 též prošel tradičním mučením.
Může se zdát, že jde o technicky shodná auta, však se prodávají souběžně, ale není tomu tak. Polo je morálně novější vůz stojící již na platformě MQB, Fabia si musí vystačit se starší technikou. VW by tedy už kvůli tomu - navíc je to VW - logicky měl být lepší, ale není, konečnou pro něj je už výchozích 77 km/h
Nemá smysl dělat z tohoto výsledku dalekosáhlé závěry, připomíná ale jednu podstatnou věc. Škodovka není jen montovnou alternativních Volkswagenů, je to svébytná automobilka s vlastním vývojem, která „pouze” vychází z podobných technických základů. Někdy z nich ale dokáže dostat víc než Němci a někdy je dokonce dokáže porazit lepším naladěním starší techniky. A to si zaslouží alespoň malý obdiv.
Faceliftovaná Škoda Fabia stojící na starší platformě koncernu VW...
...v losím testu jasně poráží úplně novou generaci VW Polo stavící na modernější platformě MQB
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch