Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starší Škoda Fabia v testu jízdních vlastností pokořila úplně nový VW Polo
27.4.2019 | Petr Miler
Lidé se někdy diví, proč si kdokoli koupí raději „derivát od Škody” místo originálního VW. Česká automobilka ale někdy zkrátka dokáže dostat více nejen ze stejné techniky, i z té starší.
Někteří Češi Škody milují, jiní jimi pohrdají, ať už se stane cokoli. Mezi oběma nesmiřitelnými tábory ale existuje ještě malá skupinka lidí, kteří jsou ochotní o věci přemýšlet a přinejmenším pro tu by mohly být zajímavé výsledky posledního testu našich španělských kolegů z KM77.
Závěry jejich zkoušek už jsme citovali mnohokrát, a tak jen ve stručnosti připomeneme, že smyslem jejich pracovní existence je opatřit si některý z nových modelů aut, rozestavět před ním kuželky do podoby standardizované zkoušky jízdních vlastností zvané losí test, rozjet vůz na 77 km/h a zkoumat, jak se s celou situací popasuje.
Je obvyklé že oněch 77 kilometrů v hodině je pro auto příliš málo a nebo příliš mnoho, a tak je zkoušen i v jiných rychlostech, dokud není objevena hranice jeho možností. Naposledy se této zkoušce podrobila faceliftovaná Škoda Fabia s motorem 1,0 TSI a není přehnané říci, že excelovala.
Test v 77 km/h zvládla levou zadní a bez kontaktu s kužely se s ním postupně vypořádala až do 80 km/h. To je skutečně nadstandardní rychlost, kupříkladu Kodiaq RS kapituluje už při 75 km/h. Opravdu zajímavé je ale srovnání se zbrusu novým Volkswagenem Polo, který u KM77 též prošel tradičním mučením.
Může se zdát, že jde o technicky shodná auta, však se prodávají souběžně, ale není tomu tak. Polo je morálně novější vůz stojící již na platformě MQB, Fabia si musí vystačit se starší technikou. VW by tedy už kvůli tomu - navíc je to VW - logicky měl být lepší, ale není, konečnou pro něj je už výchozích 77 km/h
Nemá smysl dělat z tohoto výsledku dalekosáhlé závěry, připomíná ale jednu podstatnou věc. Škodovka není jen montovnou alternativních Volkswagenů, je to svébytná automobilka s vlastním vývojem, která „pouze” vychází z podobných technických základů. Někdy z nich ale dokáže dostat víc než Němci a někdy je dokonce dokáže porazit lepším naladěním starší techniky. A to si zaslouží alespoň malý obdiv.
Faceliftovaná Škoda Fabia stojící na starší platformě koncernu VW...
...v losím testu jasně poráží úplně novou generaci VW Polo stavící na modernější platformě MQB
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:39 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda