Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starší Škoda Fabia v testu jízdních vlastností pokořila úplně nový VW Polo
27.4.2019 | Petr Miler
Lidé se někdy diví, proč si kdokoli koupí raději „derivát od Škody” místo originálního VW. Česká automobilka ale někdy zkrátka dokáže dostat více nejen ze stejné techniky, i z té starší.
Někteří Češi Škody milují, jiní jimi pohrdají, ať už se stane cokoli. Mezi oběma nesmiřitelnými tábory ale existuje ještě malá skupinka lidí, kteří jsou ochotní o věci přemýšlet a přinejmenším pro tu by mohly být zajímavé výsledky posledního testu našich španělských kolegů z KM77.
Závěry jejich zkoušek už jsme citovali mnohokrát, a tak jen ve stručnosti připomeneme, že smyslem jejich pracovní existence je opatřit si některý z nových modelů aut, rozestavět před ním kuželky do podoby standardizované zkoušky jízdních vlastností zvané losí test, rozjet vůz na 77 km/h a zkoumat, jak se s celou situací popasuje.
Je obvyklé že oněch 77 kilometrů v hodině je pro auto příliš málo a nebo příliš mnoho, a tak je zkoušen i v jiných rychlostech, dokud není objevena hranice jeho možností. Naposledy se této zkoušce podrobila faceliftovaná Škoda Fabia s motorem 1,0 TSI a není přehnané říci, že excelovala.
Test v 77 km/h zvládla levou zadní a bez kontaktu s kužely se s ním postupně vypořádala až do 80 km/h. To je skutečně nadstandardní rychlost, kupříkladu Kodiaq RS kapituluje už při 75 km/h. Opravdu zajímavé je ale srovnání se zbrusu novým Volkswagenem Polo, který u KM77 též prošel tradičním mučením.
Může se zdát, že jde o technicky shodná auta, však se prodávají souběžně, ale není tomu tak. Polo je morálně novější vůz stojící již na platformě MQB, Fabia si musí vystačit se starší technikou. VW by tedy už kvůli tomu - navíc je to VW - logicky měl být lepší, ale není, konečnou pro něj je už výchozích 77 km/h
Nemá smysl dělat z tohoto výsledku dalekosáhlé závěry, připomíná ale jednu podstatnou věc. Škodovka není jen montovnou alternativních Volkswagenů, je to svébytná automobilka s vlastním vývojem, která „pouze” vychází z podobných technických základů. Někdy z nich ale dokáže dostat víc než Němci a někdy je dokonce dokáže porazit lepším naladěním starší techniky. A to si zaslouží alespoň malý obdiv.
Faceliftovaná Škoda Fabia stojící na starší platformě koncernu VW...
...v losím testu jasně poráží úplně novou generaci VW Polo stavící na modernější platformě MQB
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 52 minutami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry