Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem

Odboráři se tvářili, že zaměstnance Fiatu příchod Cristiana Ronalda do klubu ovládaného majiteli automobilky velmi trápí. Realita je zjevně úplně jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem

16.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odboráři se tvářili, že zaměstnance Fiatu příchod Cristiana Ronalda do klubu ovládaného majiteli automobilky velmi trápí. Realita je zjevně úplně jiná.

Sportovní svět žil v posledních týdnech vedle fotbalového mistrovství světa také přestupem Cristiana Ronalda ze španělského Realu Madrid do italského Juventusu Turín. Pozoruhodné je, že tento krok rozvířil jinak stojaté letní vody i v automobilovém světě, a to nikoliv proto, že jeden z nejlepších fotbalistů planety bude mít takto blíže do Maranella a tedy k vozům Ferrari. Větší haló způsobilo, že miliardy korun za hráče zaplatil klub ovládaný stejnou rodinou, která má pod palcem i automobilový koncern FCA. A ten v poslední dekádě dvakrát neprosperuje.

Dle odborů USB jde o zcela neetický počin, neboť zatímco dělníci od pásu nedostali již hezkých pár let přidáno, na příchod jednoho fotbalisty se vynakládají miliardy. Odboráři nejprve pohrozili stávkou, kterou záhy také vyhlásili. A to přesto, že hráče koupila jiná firma než ta, která je zaměstnává; stačilo spojení skrze rodinu Agnelliů.

Od začátku jsme tvrdili, že je to trochu od odborářů trochu nešťastné, a to nejen kvůli tomu, že Juventus Turín a koncern FCA je třeba vnímat jako dva samostatné subjekty s odděleným hospodřením. Juventus si Ronalda jistě nekupuje z plezíru, ale jako investici, která se mu má vrátit. A může se to stát. Už to, jak moc jeho přestup svět sleduje, naznačuje, že obchodní přínos jeho působení v Itálii může být pro oba subjekty velmi pozitivní.

Stávka měla probíhat v tuto dobu až do zítřejšího dne v továrně Melfi a... probíhá. Jenže ne tak úplně podle plánu. Samy odbory USB nejsou z největších, reprezentují jen menšinu zaměstnanců, i ti ale představují 1 700 dělníků. Kdyby v tuto chvíli nepracovali, chod továrny to zcela jistě ochromí, nic takového se nestalo. Protestu se totiž zúčastnilo pouhých 5 lidí. Ne 5 000 ani 500, ale prostě 5, slovy pět. Zbylých 1 695 dělníků má zjevně tentýž názor, který jsme zmínili výše. „Koupě” Ronalda není nesmysl ani pro Juventus, ani pro FCA, tak proč stávkovat, když může pomoci i jim?

K lince tedy nezamířilo pouhých 0,3 procenta lidí, kteří měli stávkovat. To je nepochybně absolutní fiasko, které mimo jiné ukazuje, že odboráři vždy nemluví za zaměstnance tak moc, jak se sami tváří...


Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem - 1 - Ronaldo stavka se nekona 01Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem - 2 - Ronaldo stavka se nekona 02Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem - 3 - Ronaldo stavka se nekona 03
Ronaldo ještě za Juventus nenastoupil, ale již začal vydělávat - sobě, i jiným. Není tak vlastně až tak moc překvapivé, že stávka svolaná odbory USB v továrně Melfi měla jen velmi malou účast

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.