Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Stejný muž vyhrává nové BMW M rok co rok šest let v řadě. Má už pěknou sbírku
22.11.2018 | Petr Prokopec
Ke sbírce nejlepších BMW lze přijít různými způsoby, tento je ale opravdu úchvatný. Marc Marquéz musel být šest let po sobě nejrychlejším mužem kvalifikací MotoGP, aby ji celou dostal.
Marc Marquéz je nejúspěšnějším jezdcem MotoGP posledních let. Šampionát vyhrál již pětkrát, vždy u toho přitom byl tým Repsol Honda. Jedinou výjimkou v jeho šestileté nadvládě byl rok 2015, kdy v pořadí skončil až třetí za Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Nicméně i během této sezóny nakonec na jeden trůn usedl, podařilo se mu být nejlepším v rámi kvalifikací. Nejinak tomu bylo i dva roky předtím, stejně jako tři poté, a to včetně toho letošního. Díky tomu si Marquez přišel na slušnou řádku BMW.
Možná se teď divíte, co má jezdec ze stáje Honda společného s mnichovskou značkou. Ta sice motocykly též vyrábí, my se však nadále budeme bavit jen o autech, což ale má svou logiku - BMW je oficiálním sponzorem šampionátu a dodavatelem všech aut. Poskytuje jak safety car, tak zajišťuje i oficiální přepravu hostů a jezdců ve firemních SUV. Kromě toho pak automobilka ještě sponzoruje ceny BMW M Award, které jsou udíleny nejlepšímu kvalifikačnímu jezdci.
Marquez se jím letos stal již pošesté za sebou, díky čemuž mohl převzít klíčky od nového BMW M3 CS v modré metalíze Frozen Dark Blue. Automobilka vyrobila jen 1 200 exemplářů této verze, přičemž 550 jich zamířilo do Spojených států. Pětadvacetiletý Španěl tak má velké štěstí, že sedan osazený třílitrovým šestiválcem s 458 koňmi a 600 Nm točivého momentu vůbec může prohánět. Pokud zatlačí plynový pedál až pod kobereček, zvládne stovku již za 3,9 sekundy.
Sedanu bude v Marquézově sbírce dělat společnost dalších pět vozů mnichovské značky, jež vyhrál v předchozích letech. Loni to bylo kupé M4 CS, jehož pohonné ústrojí je shodné s letošní výhrou. Nechybí pak ani modrá barva, v tomto případě však jde o odstín San Marino Blue. Vůz již od výrobce dostal řadu aerodynamických vylepšení, třeba specifický karbonový difuzor či spoiler. Vyroben pak byl ve větším množství než sedan, vzniklo jich 3 000 kusů.
Rok 2016 se pro změnu nesl ve znamení BMW M2, které taktéž disponuje přeplňovanou šestiválcovou pohonnou jednotkou. Ta však produkuje „pouze“ 370 koní. Marquéz přitom u tohoto vozu sáhl po dvouspojkovém automatu, manuál nenajdeme ani v jednom z vyhraných vozů. Tedy ani v M6 Coupe a M6 Cabrio, kdy první získal v roce 2013, druhý pak v roce 2015. Sezóna 2014 byla pro změnu spojena s M4 Coupe, ovšem ve standardnějším stavu se 431 koňmi.
„Jen stěží mohu uvěřit tomu, že jsem tuto cenu vyhrál již pošesté za sebou. Před rokem jsem přislíbil, že mým hlavním cílem pro sezónu 2018 je šesté vítězství - a to se mi povedlo. Díky tomu se opravdu dmu pýchou. A už se nemůžu dočkat, až skočím za volant nového BMW M3 CS,“ uvedl během slavnostního převzetí klíčků ve španělské Valencii Marquéz. Neuvedl však již, zda stejný cíl zůstává i pro příští rok, aby tak svou sbírku obohatil o další mnichovský stroj.
Už před svým vstupem do šampionátu MotoGP byl Marquéz dvojnásobným mistrem světa. První titul získal v roce 2010 ve stopětadvacítkách, druhý o dvě léta později v kategorii Moto2. Je také držitelem celé řady rekordů, hlavně díky svému nízkému věku, je mu pořád jen 25 let. Vlastně by proto nemělo nikoho udivit, že po zisku letošního titulu v MotoGP byl vyhlášen jedním z nejlepších motocyklových závodníků všech dob, i když může mít nejlepší léta ještě před sebou...
Marc Marquéz si v roce 2013 přišel na BMW M6 Coupe...
...o rok později na M6 Cabriolet
...a o další rok později na BMW M2 Coupe
Loni sbírku obohatil o M4 CS...
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1