Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit
8.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.
Snad odpradávna se na silnicích odehrává imaginární souboj řidičů aut a jezdců na motocyklech. Tyhle dvě skupiny se moc nemusí a jedni koukají na druhé trochu skrz prsty. Každý máme na věc svůj názor, ostatně proto se čile diskutuje, kdo je horší. Nikdy se ale nic nevyřeší a špičkování kdo s koho se někdy přenáší i na silnice.
Závody v běžném provozu pochopitelně neschvalujeme, ale na starém letišti není od věci si cvičně zkusit, kdo má navrch. Kolega Mat Wilson z Carwow přišel s nápadem postavit vedle sebe dvě ikony japonské automobilky Honda. Je lepší motorka s lehkou konstrukcí a vhodnější aerodynamikou (bavíme se o celkovém odporu vzduchu, ne o koeficientu), ale také jen jedním hnaným kolem, nebo nemá šanci proti nesrovnatelně vyššímu výkonu v hávu auta s pohonem všech kol, které je ale také nesrovnatelně těžší?
Na startovní čáru se postavila Honda CBR 1000 RR Fireblade s řadovým čtyřválcem o objemu jednoho litru, s výkonem 141 kW (192 koní) a točivým momentem 116 Nm. Zrychlení se neudává, ale prý zajede 100 km/h pod 3 sekundy, i díky pohotovostní hmotnosti 195 kg. Protivníkem se stala Honda NSX druhé generace s hybridním šestiválcovým biturbem o objemu 3,5 litru a třemi elektromotory, dohromady s výkonem 433 kW (581 koní) a točivým momentem na hodnotě 646 Nm. Její vzlet na stokilometrovou rychlost má zabrat 3,2 sekundy a hmotnost se udává mezi 1737 a 1780 kilogramy v závislosti na výbavě.
Na základě čísel by NSX mělo s Firebladem prohrát a vůbec by zrychlení v přímce mělo více sedět motorce. Jenže papír a vlastní představy snesou všechno a hybridní supersport na tom není vůbec tak zle - podstatně lépe odstartuje a v prvních metrech získá velký náskok. Motorka se pomalu dotahuje, ale na čtvrtmíli stejně dojede na druhém místě s ne úplně malým odstupem. 400 metrů s pevným startem zvládla dvoustopá Honda za 10,8 sekundy, jednostopá za 11,2 sekundy.
Aby nebyli motorkáři smutní, konal se ještě jeden závod s letmým startem z 81 km/h. V tomto případě NSX opět ze začátku lehce vede, ale vytočený Fireblade následně ujede a přesvědčivě vyhraje, byť neumíme říci, na jaké dráze v jakém čase. Přesto je jasné, že mu stačí relativně krátký prostor a zejména mezi 100 a 200 km/h bude podstatně rychlejší.
Souboj tedy končí smířlivou remízou, stejně by nakonec měly končit všechny „střety” na silnicích. My máme raději auta, ale proti motorkářům nic nemáme - když nás dojedou, uhnout jim je to nejmenší...
Poměřování schopností skončilo 1:1. Sprint z místa umí lépe NSX, ale ve vyšších rychlostech dominuje CBR 1000 RR
Zdroj: Carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 57 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis